"Ne harvat, jotka tietävät totuuden pankkijärjestelmästä, ovat joko täysin riippuvaisia siitä tai janoavat sen mahdollistamia voittoja. Tämä ryhmä ei siis tule vastustamaan sen vääryyksiä. Sitten on suuri enemmistö, joka ei kykene alkuunkaan ymmärtämään koko talousjärjestelmää. Heistä tehdään maksumiehiä ilman, että he edes tietävät sitä."

Rotschildin veljekset Lontoossa

On aika muuttaa sydämen kurssia

5 ääntä, keskiarvo: 4,60 / 5 tähteä 55 ääntä, keskiarvo: 4,60 / 5 tähteä 55 ääntä, keskiarvo: 4,60 / 5 tähteä 55 ääntä, keskiarvo: 4,60 / 5 tähteä 55 ääntä, keskiarvo: 4,60 / 5 tähteä 5 (5 ääntä, keskiarvo: 4,60)
Sinun tulee olla rekisteröitynyt käyttäjä antaaksesi arvostelun.
Ladataan...
Tulosta Artikkeli Tulosta Artikkeli

Lähden johdattelemaan asiaani Putinista:

Selkeäsanainen englanninkielinen esitelmä Putinin tehtävästä ja agendasta (Alex Newman, The New American):

Putin’s Role in The New World Order (odysee.com)

_____________________

Kaikki samaa vanhaa kommunismia: tappamista, terroria, valhetta, petosta, kumouksellisuutta, orjuuttamista, kidutusta, turmelusta, maailmanvalloitusta ja jumalanvastaisen maailmanutopian pystytystä – jumalatonta, perkeleen ohjaamaa psykopatiaa ja kavaluutta (1. Moos. 3:1) kukkeimmillaan ja saatanan viimeinen rynnistys kaikkivaltaan Jumalan sijaan, Jumalan hävittäminen.

Tuo saatanallinen rynnistys paljastaa tietenkin sen, että saatana tietää Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen paluun tapahtuvan nyt aivan pian, ja siksi hän raivoissaan yrittää nyt niellä mukaansa helvettiin (johon hän tietää joutuvansa) kaikki kristitytkin (jumalattomat ovat jo valmiiksi helvettiin joutuvia saatanan lapsia):

”Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän (kristittyjen) vastustajanne, perkele, käy ympäri niin kuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. Vastustakaa häntä lujina uskossa” (1. Piet. 5:8-9).

Samassa saatanan rynnäkössä ovat mukana Suomen koko hallinto (valtakunnallinen ja paikallinen), Suomen kaikki eduskuntapuolueet, Suomen koko terveydenhuoltojärjestelmä (siis järjestelmä koko Suomen kansan myrkyttämiseksi ja tappamiseksi), Suomen ”asiantuntijat”, Suomen koko koulutusjärjestelmä, Suomen kaikki viralliset ja lähes kaikki muutkin tiedostusvälineet, Suomen hengellinen kenttä lähes kokonaisuudessaan (ovat harhaoppisia tai luopuneita) ja Suomen kansa lähes kokonaisuudessaan.

Suomi = Putin = saatanan uusi maailmanjärjestys = saatana. Mukana tietenkin lähes koko muukin maailma. Minä en ole mukana. Olen pelastunut sydämeni uskossa Jeesuksen sijaissovitukseen ja olen kokonaan muualla, Jumalassa (Joh. 15:19; 17:14, 16). Koska Jumala asuu minussa (Joh. 14:23; 1. Kor. 6:19) ja koska Jumala ei voi kuolla, en minäkään voi kuolla, eikä kukaan muukaan oikea sydämen kristitty:

”Minä (Jeesus) olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole” (Joh. 11:25-26).

Kaikki muut, siis saatanan orjat, lähes koko ihmiskunta, hukkuvat ikuiseen helvettiin (koska sovitusta synneistä, Jeesuksen Kristuksen sijaissovitusta, ei ole otettu sydämissä vastaan vaan sekä lain sana ja että evankeliumin sana – koko Raamattu – on sydämissä torjuttu), riehuivatpa he kuinka paljon tahansa ja harjoittivatpa he millaista olemassaolon akrobatiaa ja kavaluutta tahansa,

”Yltympäri jumalattomat rehentelevät, kun kataluus pääsee valtaan ihmislasten seassa” (Ps. 12:9).

Turhaan riehuvat Putin, Niinistö, kommunistit ja koko globaali kultti, Suomen hallinto, Suomen eduskuntapuolueet, Suomen terveydenhuoltojärjestelmä, Suomen ”asiantuntijat”, Suomen koulutusjärjestelmä, Suomen viralliset ja lähes kaikki muutkin tiedotusvälineet, Suomen harhaoppinen ja luopunut hengellinen kenttä ja lähes koko Suomen kansa. Koko Suomi, ja koko maailma, on kuin suuri helvetin suuaukko, josta kaikki ovat suin päin syöksymässä helvettiin, ja sinne suomalaiset ovat viemässä lapsensakin hartaasti ja määrätietoisesti, saatanaan luottaen (so. pelastavan evankeliumin opetus on lopetettu niin kotona kuin kouluissa nähtävästi lähes kokonaan).

Jeesuksen Kristuksen paluu tapahtuu nyt hetkenä minä hyvänsä, ja silloin on myöhäistä tarttua Raamattuun ja muuttaa sydämen kurssia (ulkokultailu ei auta).

Vesa-Ilkka Laurio

Viittaus

Putin’s Role in The New World Order (odysee.com)

Tulosta Artikkeli Tulosta Artikkeli

Tietoa Markku Juutinen

14 Kommentit

  1. Benjamin Kivilohkare

    JEESUS ON JO TULLUT
    Vesa-Ilkka ja muut Jeesuksen ”sijaissovitukseen” uskovat erehtyvät pahasti odottaessaan Jeesuksen tulemista. Jeesus eli Jumalan Sana tuli toisen kerran vuonna 1745 Sanan spirituaalisen merkityksen avautumisena. Tämä tapahtui ruotsalaisen tiedemiehen Emanuel Swedenborgin kautta, jota Herra oli opettanut lapsesta lähtien. Swedenborgin valtavassa teologisessa tuotannossa on Raamatun eli Jumalan Sanan sisäinen eli spirituaalinen merkitys avattu. Tätä on kuvattu Matteuksen 24. luvussa: ”ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.” ”Pilvet” tarkoittavat Sanan kirjaimellista merkitystä ja ”suurella voimalla ja kirkkaudella” Sanan spirituaalista merkitystä. Sekä katolinen että protestanttinen kirkko kuitenkin hylkäsi Swedenborgin teokset, koska Swedenborg paljasti niiden oppien vääryydet. Sen jälkeen nämä ”kristilliset” kirkot ovat jatkaneet elämäänsä sosiaalisina laitoksina ilman yhteyttä Jumalaan ja taivaaseen. Maailmassa on kuitenkin pieniä kirkkoja ja yhdistyksiä, jotka tietävät totuuden. Mitä tulee ”sijaissovitukseen” se on esitetty Apostolien kirjeissä, mutta ei evankeliumeissa. Mikäli sijaissovitus tarkoittaa sitä, että Jeesus on jo ottanut pois Häneen uskovan synnit ja hänen ei tarvitse muuta tehdä kuin uskoa, niin se on vaarallinen harhaoppi, sillä Jeesus antaa synnit anteeksi vasta kun ihminen pyytää niitä ja elää sen jälkeen Kymmenen Käskyn mukaista elämää tekemättä syntiä. Ihmisen täytyy tutkia omia syntejään ja tehdä parannus, jonka jälkeen Jeesus puhdistaa hänet vähitellen synnistä. Tämä on todellinen parannus, joka saattaa tekijänsä ruumiin kuoleman jälkeen taivaaseen. Siinä Vesa-Ilkka on oikeassa, että koko maailma on saatanan (suurin osa) ja perkeleen (pieni osa) vallassa. Ihminen pääsee taivaaseen, vaikka hän ei tiedä Jeesuksesta mitään ja kuitenkin uskoo Jumalaan ja ei tee pahaa toiselle ihmiselle, koska pahan tekeminen on vastoin Jumalaa. Pahimpia perkeleitä on Talmud-uskovaiset juutalaiset, joiden yritys on valloittaa koko maailma ja tehdä kaikki kansat orjiksi. Par’aikaa juutalaiset yrittävät tehdä vallankumouksen (The Great Reset), jonka avulla he orjuuttaisivat kansat. Heidän tarkoituksenaan on tehdä maailmasta maanpäällinen helvetti. Jumala ei kuitenkaan anna tämän tapahtuvan, vaan juutalaisten perkeleelliset juonet paljastetaan. On erotettava saatana ja perkele. Saatana on pienempi paha ja tarkoittaa valhetta, mutta perkele on himo hallita muita ihmisiä. Tästä enemmän: http://novahierosolyma.fi/ LIITY Vapauden liitto -puolueeseen (https://vapaudenliitto.fi/ ) tai VKK:hon (https://valtakuuluukansalle.fi/ ). ÄLÄ OTA KORONAROKOTUSTA JA VAROITA MUITA OTTAMASTA!!! LEVITÄ TIETOA KORONAHUIJAUKSESTA!!! Vaihtoehtomedioita:
    https://mvlehti.net/
    https://uvmedia.org/
    https://positv.fi/
    https://ylewatch.blogspot.com/
    http://koronarealistit.com/
    https://www.joriittaavalehtelu.fi/
    https://injektiopiikki.com/
    https://vapaudenpuolesta.fi/
    https://rapsodia.fi/category/asiantuntijavideot/
    https://rapsodia.fi/category/rokote-videot/
    https://avoin.media/
    https://oikeamedia.com/
    https://laitonlehti.net/
    https://jarjenaani.fi/
    https://www.ossitiihonen.com/
    http://sinikkatyynela.blogspot.com/
    https://www.globalresearch.ca (teksti suomeksi yläpalkista)
    https://ncd2021.org/
    http://islam-radio.net/
    http://stopworldcontrol.com
    BENJAMIN KIVILOHKARE, miles Domini, pontifex primus
    Herran Toisen Tulemisen Kirkko
    [email protected]

    (11)(7)
    • Vesa-Ilkka Laurio

      Kuten kaikki ymmärtävät, tuo on koko kristinuskon kumoavaa harhaoppia, jopa se on kokonaan kristinuskon ulkopuolella (julistettu harhaopiksi jo 1700-luvun alussa, ja swedenborgilaisen opin levitys kiellettiin). Kristinusko = Raamattu. BK:n harhaopin olen kumonnut täällä jo moneen kertaan, joten en puutu asiaan tässä nyt tarkemmin. BK on osoittautunut joka tapauksessa paatuneeksi harhaoppiseksi, eikä hänen tulevaisuutensa ole mitenkään ruusuinen. Hän jauhaa kuin jokin keinoälyrobotti (onko BK keinoälyrobotti, botti??) jatkuvaa harhaoppia ja Jeesuksen meille hankkiman syntien anteeksiantamuksen kieltämistä. BK katsoo olevansa jumala, joka omilla ulkonaisilla teoillaan (= ulkokultaisuudellaan) pelastaa itse itsensä. Tuo on äärimmäisen karkeaa Vapahtajamme pilkkaamista, joka voi kummuta vain sydämessä hallitsevasta perkeleestä.

      Muutama siteeraus kuitenkin:

      Seuraavat sitaatit ovat kirjasta Stefan Prätorius: Uskovaisten hengellinen aarreaitta, 4 p., näköispainos 2018, SLEY (Prätoriuksen kirjoituksista koonnut 1630-luvulla Martin Statius). Stefan Prätorius oli saksalainen pappi, joka eli 1536-1603; hän siis syntyi 10 v. ennen Martti Lutherin kuolemaa. Saatavissa mm. Luther-divarista, http://www.lutherdivari.fi, [email protected].

      1. Ken ei usko tätä suurta armoa (Kristuksen armonvaltakuntaa, autuutta), hän pysyy synneissänsä. Joka ei tahdo ottaa vastaan perintöänsä, hän kadottaa kiittämättömyytensä tähden sen ja oikeutensa siihen kuten hullu ainakin (s. 102).

      2. Täällä meidän tulee pukea päällemme iankaikkisen vanhurskauden puku ja mennä siinä tuomiolle. Sillä muuten uskoton ja alaston ihminen heitetään pois Jumalan iankaikkisesta riemujuhlasta ja hänelle huudetaan: ”Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?” Sillä Jumala ei siellä anna mitään niille, jotka täällä halveksivat hänen armoaan eivätkä ole sitä vastaanottaneet, niin kuin on kirjoitettu Hebr. 2:3: ”Kuinka voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta?” Sen tuo varas, perkele, kyllä tietää. Sen tähden hän koettaa monin keinoin estää ihmistä vastaanottamasta ja omistamasta autuutta, jotta hänen valtakuntansa ei tulisi sellaisen uskon tähden heissä kukistetuksi. Sillä missä ei ole yhtään uskoa autuuteen, siellä on perkele päässyt voitolle ja kiusaa omiatuntojamme (s. 103).

      3. Mitä Luther kirjoittaa tästä (siitä, että uskovaisella on jo täällä autuus)? Kristus on jo tehnyt meidät autuaiksi kahdella eri tavalla. Tästä kirjoittaa Luther Kirkkopostillassaan uuden vuoden epistolassa: ”Kuinka voisi olla totta, että me jo olemme autuaat, elämmehän me vielä surkeudessa? Vastaus: Sen tähden, että jumalallisen armon voima ja uskon luonne tulisivat ilmaistuiksi vastoin väärässä olevia tekopyhiä, jotka töillänsä tahtovat saavuttaa autuutensa, niin kuin se olisi vielä kaukana heistä. Ei niin, vaan Kristus on yhdellä kertaa tehnyt meidät autuaiksi kahdella tavalla. Ensiksi hän on toimittanut kaikki tehdäkseen meidät autuaiksi, nimittäin voittanut synnin, kuoleman ja helvetin, niin ettei kenelläkään ole siihen mitään lisäämistä. Toiseksi hän on antanut sen kaiken meille kasteessa, jonka tähden jokaisella, joka uskoo Kristuksen tehneen sen, on siinä hetkessä kaikki. Hänen syntinsä ovat kaikki anteeksi annetut, ja kuolema ja helvetti ovat poissa, niin ettei hänen autuaaksi tullakseen tarvitse tehdä mitään muuta kuin uskoa tämä.

      Sen tähden ei uskovaisen ihmisen elämä, jota hän kasteen jälkeen viettää, ole mitään muuta kuin alituista autuuden odottamista, joka hänellä jo aivan varmasti on, vaikka kätkettynä. Sillä jos meille näkyväisesti annettaisiin nämä suuret lahjat, niin ei inhimillinen luontomme voisi sitä kestää, vaan meidän täytyisi ilosta kuolla. – –

      Perkeleeltä olemme saaneet tuon myrkyllisen ajatuksen, ettei autuus vielä ole meille annettu, vaan meidän täytyy kuolemaamme asti koettaa sitä saavuttaa. Siten uskon ja kasteen aarteet peitetään pimeydellä, kristityistä tehdään paljaita pakanoita (s. 104-105).

      4. Mistä tämä (että maailma nauraa kuullessaan, että he Kristuksessa ovat jo autuaat) johtuu, ja mikä siitä on seurauksena? Heidän tietämättömyydestään. Se johtuu siitä, etteivät he ole kylliksi lukeneet ja tutkineet Paavalia ja Lutheria. Ja jos he joskus ovatkin käännelleet heidän kirjojensa lehtiä, ei heillä ole ollut ymmärrystä käsittää sitä.

      Vanhurskauden aurinko ei ole koittanut heille. Tämän maailman ruhtinas (perkele) on sokaissut heidän sydämensä, niin etteivät he näe autuutemme evankeliumin valoa, vaan ahkerassa etsimisessä ja oppimisessa haparoivat keskellä kirkkainta päivää, niin kuin keskiyön pimeydessä.

      Oi Herra Jumala, kuinka surkea on ihminen, jolla on nurja mieli ja jolta totuus on ryöstetty! Sellainen ihminen ei voi yhtään vastustaa perkelettä, koska hänellä ei ole päässänsä autuuden kypärää, vaan hänen täytyy kauhistuen antautua sen valtaan. Hän ei voi rakastaa eikä kiittää Jumalaa eikä enää aloittaa uutta elämää; sillä missä armoa ei ole perustettu uskoon, siellä ei sitä seuraa rakkaus eikä vapaa kuuliaisuus. Niin, sellaiset ihmiset ovat iankaikkisesti kadotetut.

      Sanon vielä toistamiseen, että se, joka ei usko evankeliumiin, hän on yhtä kadotettu kuin sekin, joka ei usko Kristukseen. Paavali kirjoittaa Ef. 2:8: ”Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta”, ja Tiit. 3:5: ”pelasti hän meidät uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta.”

      Jos sinä et sitä usko vaan vastustat sitä pahan henkesi kehotuksesta, niin olet yhtä kadotettu kuin jos et uskoisi Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan ja maailman Vapahtajaan, kuten Luther todistaa virressään: ”Se tuomittu on aivan, ken täll’ ei usko Jeesusta; Se iäisen saa vaivan.”

      Kuule, sinä uskoton, jos et uskon ja kasteen kautta tahdo tulla autuaaksi, niin kuin muut pyhät ovat tulleet, vaan liiaksi luotat töihisi, niin olet helvetin oma, vaikka kuinka itkisit ja rukoilisit kuolemaasi asti. Sillä sinä et voi panna minulle mitään muuta autuuden perustusta kuin sen, joka jo on pantu, nimittäin Kristuksen, uskossa ja kasteessa omistettuna (s. 106-107).

      5. Joka ei tahdo saavuttaa autuuttaan ainoastaan kasteesta ja uskosta Kristukseen, vaan myös katumalla, hän ei sitä koskaan saavuta. Joka näin ajattelee ja tahtoo kerran sopivassa tilaisuudessa muka kääntyä synneistänsä, uskoa Kristukseen ja vihdoin elämänsä lopulla tulla autuaaksi, hän ei ymmärrä evankeliumia oikein, vaan on kaukana kasteesta ja Jumalan valtakunnasta eikä koskaan pääse sen omistajaksi.

      Hän ei osaa iloita autuudestaan eikä nauttia sen ihanuudesta; hän on pysähtyvä autuuden portille eikä pääse oikeasta ovesta sisälle. Hän ei pääse pyhimpään eikä Jumalan lepoon, niin kuin ylimmäinen pappi Aaron pääsi poikineen, koska hän saastuttaa itsensä katumuksellaan, johon hän panee liian suuren arvon. Ken ei kasteen kautta käy Jumalan valtakuntaan, hän ei suinkaan katumuksellaankaan pääse sinne, sillä kaste (syntien anteeksiantamus siinä) on ainoa, totinen tie taivaallisten aarteiden saavuttamiseen – –

      En hylkää katumusta ja parannusta, vaan minä tahdon ainoastaan osoittaa, kuinka ihmisen täytyy käydä taivaan valtakuntaan, nimittäin sitä tietä, jonka Herra Kristus itse osoitti Nikodeemukselle. Me tiedämme hyvin, Jumalan kiitos, mitä katumuksesta on tiedettävä, ja kadumme myös ja suremme sydämestämme syntejämme enemmänkin kuin kaikki vastustajamme, mutta me emme lue sitä ansioksemme tahi pidä sitä tienä taivaan valtakuntaan, koska meillä jo on armosta, Jeesuksen Kristuksen ansion tähden, uskomme ja kasteen kautta kaikki, mitä meillä tulee olla, emmekä ole heikkoutemme tähden mitään kadottaneet. Mitä ansaitsisimme katumuksellamme, koska meillä jo on kaikki Jumalan armosta (s. 107-108).

      6. Me emme kiellä, mitä olemme saaneet, emmekä myöskään hylkää sitä vihoissamme tahi polje sitä jalkoihimme, niin kuin nurjat pyhät tekevät, joiden koko elämä on hillitöntä uskottomuutta ja Jumalan lahjojen halveksimista. He eivät tiedä, mitä ovat saaneet, eivätkä tahdokaan sitä tietää. Niin, he vihaavat omaa autuuttaan. Ja voisiko Jumalaa miellyttää sellaisen hurjan ihmisen hartaus, vaikka hän joka päivä lankeaisikin polvilleen häntä rukoilemaan (s. 109).

      (5)(8)
    • Vesa-Ilkka Laurio

      Tarkennus: ensimmäisen kappaleen ”1700-luvun alussa” pitää olla ”1770-luvun alussa”.

      (1)(0)
    • Vesa-Ilkka Laurio

      Muutama sitaatti lisää Stefan Prätoriuksen kirjasta:

      1. Luther kirjoittaa: ”Jos tahdot olla kristitty, täytyy sinun uskoa ja tunnustaa, että olet Kristuksessa tullut vanhurskaaksi ja pyhäksi. Sillä olisi Kristuksen nimen suurinta pilkkaamista ja häpäisemistä, jos emme antaisi kunniaa Kristuksen (Jumalan, Jes. 9:5; 1. Joh. 5:20) verelle ja tunnustaisi, että se on pessyt syntimme ja tehnyt meidät Jumalan silmissä puhtaiksi. Tämä täytyy sinun uskoa ja tunnustaa, niin että sen tähden jätät elämäsi, kunniasi ja tavarasi ja odotat, mikä sinua on kohtaava.”

      Toisaalla Luther kirjoittaa: ”Mutta Kainin pyhille, koska ei heillä, niin kuin he itse tunnustavatkin, ole tätä kristillistä uskoa, että he pitäisivät itseään Jumalan lapsina, vaan leimaavat sen harhaoppiseksi julkeudeksi ja epäilevät sitä, tapahtuu niin kuin he uskovatkin, etteivät he ole eivätkä koskaan tule vanhurskaiksi ja autuaiksi Jumalan lapsiksi” (s. 6).

      2. Vaikka saatana sanoisi: Me olimme tosin hurskaat sinä hetkenä, jolloin meidät kastettiin, mutta sitten lankesimme ja kadotimme vanhurskautemme emmekä nyt tiedä, voimmeko sitä katumuksellamme itsellemme saavuttaa, niin tiedämme kuitenkin, että Kristus on ansainnut meille iankaikkisen lunastuksen, jonka me saamme hänen armostaan vilpittömästi käännyttyämme Jumalan puoleen, ja pysymme sen tähden iankaikkisessa autuudessa. Uskokaamme se, niin voitamme toistamiseen perkeleen. Sillä usko ei tee hänelle lainkaan myönnytyksiä vaan voittaa hänet.

      Sen tähden saatana vihaakin Kristuksen verta, meidän kastettamme, iankaikkista lunastustamme, uskoa ja Jumalan sanaa. Mutta varsinkin hän vihaa pyhän evankeliumin puhdasta oppia iankaikkisesta autuudestamme (s. 8).

      3. Kun opetetaan, että uskovaisella on hänen Lunastajansa veren ja kasteen perusteella syntien iankaikkinen anteeksiantamus, jota hän ei koskaan kadota, ja ettei mikään estä ja tuomitse häntä iankaikkisesta vanhurskaudesta, ei perkele voi sitä kärsiä vaan tulee vimmaan ja raivoon tahtoen repiä taivaan ja maan. Sillä silloin on hänen valtakuntansa loppunut, niin ettei hän enää voi vastustaa kristittyjä eikä rauhoittaa mieltänsä. Suuttuuhan saatana siitä, että hänen koko valtakuntansa yhdellä ainoalla sanalla ”iankaikkinen” kukistetaan ja että hänestä sanotaan: ”Yksi sana hänet kaataa” (s. 8-9).

      4. Kenelle annetaan tämä iankaikkinen aarre, syntien anteeksiantamus? Ainoastaan uskovaisille Jumala ei lue syntejä, niin kuin Paavali kirjoittaa Room. 4:8, 5: ”Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä.” Vain sille tämä tapahtuu, ”joka ei töitä tee vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman.” Mutta joka ei usko Kristukseen, hän kuolee synneissänsä, Joh. 8:24. Onhan meille suuri hyvä työ, ettei Jumala enää lue uskovalle ainoatakaan syntiä vaan että tämä hänen silmissään on kuin puhdas, pyhä enkeli, jopa kuin Kristus itse (s. 10-11).

      5. Varmasti joka tämän (opin iankaikkisesta vanhurskaudesta) uskoo, hän on autuas ja hänellä on koko elinaikansa puhdas, iloinen ja rauhallinen omatunto, niin että hän voi arvostella kaikkia oppeja ja molemmin jaloin tallata petollista käärmettä ja kirottua maailmaa (s. 17).

      6. Luther kirjoittaa: ”Kristus tuli saarnaamaan ja vaikuttamaan uskoa nimeensä ollakseen siten lain loppu. Joka häneen uskoo, hän on autuas. Tämä usko on koko lain täyttäminen, ikuisesti pysyvä vanhurskaus, jumalallisen majesteetin työ, lihan kuolettaminen, hengen herätys sekä maailman, lihan ja helvetin voittaminen jne.” (s. 23).

      7. Se (oppi iankaikkisesta vanhurskaudesta) on pyhän evankeliumin kultainen ydin, jopa ainoa todellinen evankeliumi, jossa Pyhä Henki on väkevä ja voimakas ja rauhoittaa ja ilahduttaa sydäntämme. Ainoastaan sen voiman avulla perkeleen pää tallataan, hänen nuolensa sammutetaan ja koko hänen valtakuntansa kukistetaan. Sillä kaiken muun lohdutuksen voi perkele sinulta riistää paitsi tuota iankaikkista, jonka olet Jumalalta saanut (s. 24).

      8. Kuinka minä voin tulla osalliseksi tästä Kristuksen vanhurskauden kalliista puvusta? Lain töiden avulla, niin kuin järkemme luulottelee, emme sitä voi, vaan ainoastaan kasteen perusteella ja uskosta Jeesuksen Kristuksen vereen, joka meidän edestämme on vuodatettu, niin kuin Herra Kristus itse todistaa Mark. 16:16: ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu” (s. 31).

      9. Jos siis teidän keskuudessanne on joku, joka ei vielä ole Jumalan edessä vanhurskas, hän koettakoon Pyhän Hengen avulla ja Kristuksen ansion tähden omistaa Jeesuksen vanhurskauden, ennen kuin viimeinen päivä tulee. Hän tunnustakoon siis oman tietämättömyytensä ja epäuskonsa ja uskokoon sydämestään Jumalan avulla, että hänen Herransa Jeesus Kristus on hänen rakas Vapahtajansa, joka on hänen edestään ristillä vuodattanut oman verensä hänen syntiensä sovitukseksi, ja luottakoon täydellisesti hänen vereensä.

      Silloin hän on heti siitä hetkestä vanhurskas, ja hänen syntinsä ovat kaikki poissa, ikään kuin ne olisivat mereen upotettuja, niin kuin Paavali kirjoittaa Room. 10:8-10: ”Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut” (s. 32).

      10. Vieläkin luemme (Lutherin sanoja): ”Sillä ei ole mitään suurempaa, vaarallisempaa ja myrkyllisempää pahennusta kuin ulkonaisesti (ei sisäisesti) puhdas ja kaunis elämä, hyvissä töissä ja hengellisessä vaelluksessa ilmenevä (ulkokultaileva siis).”

      Sellainen oli Kasbi, Midianin ruhtinaan Zurin kaunis tytär, jonka tähden 24 000 israelilaista surmattiin, 4. Moos. 25:15. Tämä on oikea helvetin portti ja leveä tie kadotukseen. Oi mikä hirveä epäuskon ja jumalattomuuden kauheus piileekään kauniissa, puhtaassa elämässä, mikä susi lampaan nahassa ja mikä portto morsiusseppele päässä!

      Vielä Luther kirjoittaa: ”Sillä kaikki ne, jotka eivät elä luottaen Jumalan sulaan hyvyyteen ja armoon, ovat jumalattomia, vaikka he suuressa pyhyydessään herättäisivät kuolleitakin ja olisivat puhtaita ja hyveellisiä. Juuri sen tähden Jumala sallii pyhiensä langeta, etteivät he joutuisi näin jumalattomaan ja kirottuun tilaan” (s. 34-35).

      11. Voiko perkele kärsiä, että me tämän (opin iankaikkisesta vanhurskaudesta) epäröimättä sydämestämme uskomme? Oi ei! Sen tähden hän nostattaa vihollisen toisensa jälkeen vastustamaan tätä oppia ja saarnaamaan sitä vastaan (s. 39).

      12. Niin kerskailkoon ja tunnustakoon jokainen kristitty vapaasti ja julkisesti, että hän on syntiensä tähden riippunut Kristuksen kanssa ristillä ja maannut haudassa, mutta nyt jälleen hänen kanssaan noussut ylös ja tullut vanhurskaaksi ja eläväksi (s. 40; Kristuksen ristinkuolema ja ylösnousemus olivat siis sijaissovitus).

      13. Minkä tähden vielä (Jumala antaa lapsilleen Pyhän Hengen)? Sen tähden, että me, Jumalan rakkaat lapset, Pyhän Hengen kautta tulisimme uudesti syntyneiksi, SAISIMME UUDET SYDÄMET, tulisimme uusiksi luomuksiksi ja alkaisimme uudelleen sydämestämme rakastaa ja pelätä Herraa Jumalaa, niin kuin hän itse sanoo Hes. 36:26: ”JA MINÄ ANNAN TEILLE UUDEN SYDÄMEN JA UUDEN HENGEN MINÄ ANNAN TEIDÄN SISIMPÄÄNNE … JA VAIKUTAN SEN, ETTÄ TE VAELLATTE MINUN KÄSKYJENI MUKAAN, NOUDATATTE MINUN OIKEUKSIANI JA PIDÄTTE NE.”

      SILLÄ PYHÄN HENGEN VAIKUTUKSESTA ON PAKKO LAKKAAVA, JA JOKAINEN ON VAPAASTA TAHDOSTAAN OLEVA KUULIAINEN JA SUORITTAVA KAIKKI UHRIT, NIIN ETTEIVÄT KRISTITTYJEN TYÖT OLISI LAIN VAAN JUMALAN TÖITÄ (s. 73-74).

      14. Onko tämä (että autuuden aarre jaetaan meille jo tässä elämässä) kaikkien kristittyjen tunnustus? On, se on heidän totinen tunnustuksensa, koska he eivät ainoastaan sydämestään usko, että Herra Jeesus on elävä Jumalan Poika ja maailman Vapahtaja, vaan tunnustavat myös julkisesti koko maailmalle olevansa hänen verensä uskon ja kasteen kautta jo täällä autuaita ja saaneensa jo täällä itselleen armon aarteet, kunnes he sielläkin saavuttavat kunnian aarteet, joita oikeassa isänmaassa nautitaan. Siitä me tunnustamme: Minä uskon Herramme Jeesuksen Kristuksen olevan Jumalan Poika ja rakas Vapahtajani, joka minun edestäni on verensä vuodattanut. Minä olen kastettu, sen tähden olen autuas, täällä vain aluksi, siellä täydellisesti. Minä olen saanut kaikki synnit anteeksi, niin ettei Jumala enää lue minulle ainoatakaan, ja olen kaunistettu uudella taivaallisella vanhurskaudella. Minä pidän Jeesuksen Kristuksen kalleuksia ja olen hänen rakas, kallis lapsensa. Minä olen täynnä Pyhää Henkeä ja olen iankaikkisen elämän perillinen. Nämä aarteet ovat omani, ne ovat minun valtakuntani, ja minä olen niiden kuningas (s. 85).

      15. Rakas Luther on osoittanut ymmärrystään ja uskoaan varsinkin ihanassa tunnustuksessaan, jossa hän kirjoittaa:

      ”Kristus on uhrannut itsensä meidän edestämme pyhittääkseen meidät. Tämä tapahtui, kun hän kärsi ja kuoli ristillä ja kolmantena päivänä nousi ylös kuolleista, sillä siten hän on ansainnut meille pyhyyden.

      ”Mutta meitä se ei olisi yhtään auttanut, jos kaikki olisi jäänyt tähän emmekä olisi saavuttaneetkaan omaksemme aarretta. Sen tähden on rakas Ylkämme Jeesus Kristus asettanut kasteen ja antanut meidät kastaa saattaakseen siten meille tuon kalliin aarteen. Sillä kasteessa tulemme Kristuksen kanssa kihlatuiksi ja yhdeksi ruumiiksi ja yhdeksi lihaksi hänen kanssaan. Ja hän jakaa meille kaikki, mitä hänellä on, kaikki kunniansa ja aarteensa.

      ”Mutta mitä hän sitten on? Hän on sula puhtaus, iankaikkinen vanhurskaus, Isän rakas Poika ja iankaikkinen elämä. Se on, iankaikkinen, käsittämätön hyve, jota ei mikään sydän voi koskaan kylliksi ajatella eikä käsittää, jota eivät enkelit eivätkä ihmiset iankaikkisuudessakaan voi kylliksi katsella.

      ”Näillä iankaikkisilla, taivaallisilla ja jumalallisilla lahjoilla on Kristus meidät koristanut, minkä tähden meidän tulee ne ottaa vastaan ja pitää omaisuutenamme. Näitä aarteita kutsutaan salaisuudeksi tahi salaiseksi hyveeksi; sillä ne ovat niin suuret, etteivät kristityt, joilla on Sana ja Pyhä Henki, saa niitä sydämeensä mahtumaan eivätkä voi niitä käsittää.

      ”Todellakin, jos voisimme oikein nähdä ja sydämellämme käsittää yltäkylläisen ihanuuden, johon Kristus meidät verhosi, niin emme voisi ilosta ja autuudesta enää kauan elää. Lohduttakaamme siis toisiamme, iloitkaamme ja kerskailkaamme tästä autuudesta, että olemme saaneet sen kunnian ja tulleet yhdeksi ruumiiksi ja vereksi Kristuksen kanssa ja osallisiksi hänen taivaallisista lahjoistaan.”

      Nämä ovat Lutherin sanat, joita kaikki viisastelijat, perkele ja muut jumalattomat sydämet semmoisen uskon tähden vihaavat. Sillä ken niin uskoo ja puhuu, häntä vastustaa helvetti kaikkine perkeleineen ja koko maailma kaikkine jumalattomine ihmisineen.

      Tämä kaikki perustuu seuraaviin raamatunlauseisiin, jotka ovat selvät kuin aurinko, lujat kuin timanttipylväät, niin etteivät helvetin portitkaan kaikella kavaluudellaan ja voimallaan voi niitä kukistaa:

      Mark. 16:16: Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu.
      Ef. 2:8: Armosta te olette pelastetut uskon kautta.
      Tiit. 3:5: pelasti hän meidät – – uudestisyntymisen peson – – kautta.
      2. Tim. 1:9: hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksellaan, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja.
      Kol. 1:14: Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen.
      Room. 5:9: olemme vanhurskautetut hänen veressään.
      Gal. 3:26: Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
      1. Kor. 12:13: Sillä me olemme kaikki yhdessä hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi.
      Tiit. 3:6: jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin.
      Room. 8:16, 26: Pyhä Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia – – ja auttaa meidän heikkouttamme.
      Tiit. 3:7: että me – – tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. Tämä sana on varma.
      2. Tess. 1:10: että hän kirkastuisi pyhissään ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa.
      Ef. 5:26, 27: että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan.
      Room. 5:10, 11: silloin kun vielä olimme Jumalan vihollisia – – tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta – – emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme.
      Room. 5:5: Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
      Joh. 5:24: Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
      1. Joh. 1:7: Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
      Ef. 1:5, 6: edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa (s. 88-91).

      16. Katso, rakas kristitty, Jumala ei ole autuuteen määrännyt mitään vaivalloista vaan aivan helpon tien. Se on niin suora, etteivät hullutkaan voisi siitä eksyä. Se on nimittäin ainoastaan usko ja kaste. Tämä on uusi, ihana ja otollinen armoliitto, joka kuuluu Jumalan suurimpiin pyhiin töihin, että hän on meille kurjille madoille määrännyt niin helpon tien iankaikkiseen autuuteen.

      Mutta koska tämä on kaikkein suurin taito ja ymmärrys, joka on kaikilta maailman viisailta syvästi salattu, nimittäin tuntea olevamme Kristuksessa autuaita ja tietää, mikä autuus on ja kuinka rikkaita me olemme Jeesuksessa Kristuksessa, niin neuvon minä teitä vakavasti ja ahkerasti sitä oppimaan ja mieleenne painamaan (s. 96).

      17. Tosin herättää huomiota, kun joku harrastaa parannusta ja hyviä töitä ja kun joku mainio tohtori kerskaillen opettaa, kuinka kristittyjen tulee tulla autuaiksi. Mutta se ei hyödytä mitään, se vain eksyttää ja viettelee heidät pois aarteesta, jonka he jo ovat saaneet, ja riistää heiltä kaiken lohdutuksen, rauhan ja ilon. Se on semmoista jumaluusoppia, sanoo Luther, jolle perkeleen täytyy nauraa, sillä se ei häntä yhtään vahingoita (s. 114).

      18. Sillä joka ei usko, että hänen syntinsä ovat kasteessa pois pyyhityt ja että hän nyt on vanhurskas Jumalan edessä ja on hänen lapsensa ja Pyhän Hengen temppeli, hänellä ei ole rauhallista ja iloista omaatuntoa, eikä hän myöskään rakasta ja kunnioita Jumalaa vaan elää kuin pakana, ja hänen hartautensa on väärä (s. 116).

      (2)(2)
  2. Jepulisjepsis

    Hyvä esitelmä tuossa artikkelissa Alex Newmanilta. Kuuntelin sen kaksi kertaa sen läpi. Putin tosiaan ajaa nwo-agendaa ihan täysillä, ja ottaa vastaan neuvoja mm. hyvältä ystävältään Henry Kissingeriltä. Nämä ovat jopa vierailleet toistensa tykönä usein.

    Eli siis mikä vastavoima? Miksi jonkun Leveli -kanavan heput fanittaa Putinia? Ovatko he aivan sekaisin, vai todelliakin valeoppositio? Vaiko vain pellejä?

    Ohessa ehkä vieläkin tiukempaa settiä oleva video dokkari Putinista;
    https://odysee.com/@Slammdcrxx:8/Will-Putin-Save-The-World:0

    Joka tapauksessa. Hyvä vaihtoehtoväki – Putin on ansa!

    (7)(1)
    • Mielestäni täysin valeoppositio. Kun katsoo heidän symboliikkaa niin ei mielestäni voi erehtyä. Ja toiseksi en usko, että youtubessa totuudenpuhujia keillä on yleisöä anneta puhua. Todellinen totuus yritetään kaikin keinoin vaientaa.

      (0)(0)
  3. (Jäljempänä oleva henkäys on julkaistu Magneettimediassa sen tähden, että yleisesti havaittaisiin juutalaismafian kontrolloiman valta- eli valhemedian ihmeellisen manipuloiva voima länsimaissa. / Magneettimedian toimitus.)

    Kaikki putinin perseennuolijat suomessa tullaan tuhoamaan.

    (5)(3)
  4. Agape Pitzén

    Kii­tok­set Ben­ja­mi­nil­le ja Ve­sa-Il­kal­le mie­len­kiin­toi­ses­ta sa­nan­vaih­dos­ta. It­se­äni on poh­di­tut­ta­nut Ve­nä­jän kir­kon van­ha­op­pi­suut­ta kan­nat­ta­van Ale­xan­der Du­gin’in pe­rus­tel­tu väi­te, et­tä

    – Kir­kon aja­ma myyt­ti edis­tyk­ses­tä, Edis­tyk­sen dog­mi ei pe­rus­tu raa­mat­tuun
    –   vaan pel­käs­tään ih­mi­sen unel­maan edis­tyk­ses­tä, et­tä kaik­ki muu­tos ta­pah­tuu lo­pul­ta ai­na pa­rem­paan päin.

    –   … et­tä unel­ma tu­hat­vuo­ti­ses­ta rau­han ja unel­mien maa­il­mas­ta on to­del­la­kin vain IH­MI­SEN unel­ma pa­rem­mas­ta tu­le­vai­suu­des­ta,
    –   et­tä raa­ma­tun mu­kaan maa­il­man­lop­pu yk­sin­ker­tai­ses­ti vain ON LOP­PU. Pis­te.
    –   Se ei ole min­kään uu­den al­ku vaan vain lop­pu …

    (0)(0)
    • Jepulisjepsis

      Venäjän nykyinen ainoa sallittu Kristillinen -kirkko, eli se ortodoksinen kirkko ja sen päämiehet ovat täysin sen vihollisen (ex. KGB) soluttamaa. Siksi tämä ortodoksinen kristillisyys on sallittu Venäjällä ja muiden suuntausten evankelioiminen on kielletty ilman valtion viranomaisten lupaa.
      Lähteenä tähän :

      https://relevantmagazine.com/current/world/putins-war-on-christianity-is-the-russia-issue-that-cant-be-ignored/
      Suomennos tuolta;
      ”Yksi Putinin viimeisimmistä kiistanalaisista toimista tapahtui heinäkuussa 2016, kun Putin allekirjoitti Jarovaja-laeiksi kutsutut lait, joita kutsutaan terrorisminvastaisiksi laeiksi ja joissa kielletään evankelioiminen määrättyjen uskonnollisten paikkojen ulkopuolella. Lain perusteella, joka on jo johtanut uskonnollisten henkilöiden pidätyksiin, ystävien tai tuntemattomien ihmisten kutsuminen kirkkoon jollakin tavalla olisi rikosoikeudellisesti rangaistava teko. Lait edellyttäisivät, että ulkomaisilla lähetyssaarnaajilla on oltava Venäjän viranomaisten lupa edes puhua kirkossa.

      Lait koskevat kaikkia yli 14-vuotiaita, ja niitä sovelletaan jopa tilapäisen jumalanpalveluksen pitämiseen tai uskon jakamiseen omassa kodissa. Näitä lakeja pidetään yleisesti yhtenä tiukimmista laeista, joita Venäjällä on nähty neuvostokauden jälkeen. ”

      JA

      https://odysee.com/@Truthspreader:3/_VPPe.baa:4

      Syy tälläiseen veivaukseen on se, että muutoin tämä Kristillisen uskon harjoittaminen ja kirkko painuisi ns. maan alle, valtion viranomaisten valvonnan ulottumattomiin ja se katsotaan Venäjän nykyisten todellisten vallanpitäjien kannalta vaaralliseksi.

      Venäjä on siis samanlainen Orwelilainen BigBrother -valvontayhteiskunta, mitä muutkin maat.

      > ”Kaikki, mitä Suomessa tapahtuu, on tarkkaan ohjattua vihollisen työtä, varsinkin ”vastaan nousevat voimat. Synnytetään kuva elävästä yhteiskunnasta, jossa keskustellaan ja vastustetaan ja puolustetaan, mutta KAIKKI ON TEATTERIA.” ja ”ovat kaikki yhtä huijaus- ja valhetoimintaa, jota johdetaan YHDESTÄ KOMENTOKESKUKSESTA.”

      WILL PUTIN SAVE THE WORLD?

      https://odysee.com/@Slammdcrxx:8/Will-Putin-Save-The-World:0

      (0)(0)
  5. Benjamin Kivilohkare

    SWEDENBORG JA LUTHER
    Vesa-Ilkka lainaa mielellään Lutheria. Herra antoi Swedenborgille kyvyn seurustella kuolleiden kanssa. Tässä Swdenborgin keskustelu Lutherin kanssa: ”LUTHER. Siitä lähtien kun hän saapui henkimaailmaan, hän oli erittäin innokas dogmiensa levittäjä ja puolustaja, ja hänen intonsa kasvoi sitä mukaa kuin henkimaailmaan tuli lisää niitä, jotka suosivat häntä. Hänelle annettiin samanlainen talo kuin hänellä oli ollut maallisen elämänsä aikana Eislebenissä, ja talon keskellä olevaan aulaan hän asetti eräänlaisen valtaistuimen, johon hän itse istuutui. Ne, jotka halusivat tulla kuuntelemaan häntä, pääsivät sisään aina avoinna olevan oven kautta, ja hän järjesti heidät ryhmiin. Lähimmäksi itseään hän asetti ne, jotka eniten suosivat hänen mielipiteitään, ja kauimmaksi ne, jotka suosivat häntä vähiten. Sen jälkeen hän puhui jatkuvasti, mutta salli ajoittain tehtävän kysymyksiä, niin että kun hän oli lopettanut puheensa jostakin kohdasta, saattoi hän aloittaa puheensa uudelleen toisesta näkökulmasta. Varmistaen tällä tavoin itselleen yleisen suosion hän hankki ylipuhumisen taidon, mikä on henkimaailmassa niin tehokasta, ettei kukaan voi sitä vastustaa tai sanoa toista mitä on esitetty. Mutta kun tämä taito on luonteeltaan lumoamista, jota muinaiset ihmiset harrastivat, häntä kiellettiin ankarasti tällaisesta, ja tämän jälkeen hän opetti, niin kuin oli tehnyt aikaisemminkin, muis-tistaan ja omasta ymmärryksestään. Tällainen ylipuhuminen kumpuaa nimittäin ihmisen itserakkaudesta ja hyökkää ennen pitkää ei ainoastaan vastustamaansa asiaa, vaan myös asian esittäjää vastaan.
    Tällainen oli Lutherin tila ns. Viimeisen Tuomion aikoihin asti, mikä tuomio tapahtui henkimaailmassa vuonna 1757. Vuosi tämän jälkeen hänet siirrettiin toiseen taloon, ja hän joutui samalla toisenlaiseen tilaan. Kuultuaan minun seurustelevan niiden kanssa, jotka ovat henkisessä maailmassa, samanaikaisesti kuin olen itse luonnollisessa maailmassa, hän tuli monien muiden kanssa tapaamaan minua. Esitettyään muutamia kysymyksiä ja saatuaan vastaukseni hän huomasi, että nyt oli vanhan kirkon loppu ja uuden alku, mistä Daniel ja Herra itsekin evankeliumeissaan olivat kertoneet. Hän havaitsi myös, että tätä uutta kirkkoa tarkoitetaan Ilmestyskirjan Uudella Jerusalemilla ja iankaikkisella evankeliumilla, jota keskitaivaalla lentävä enkeli julisti maan päällä asuville (Ilm. 14: 6). Hän oli hyvin suuttunut ja alkoi raivostua, mutta hän näki, että uusi taivas oli muodostumassa niistä, jotka tunnustavat Herran yksin taivaan ja maan Jumalaksi, kuten Herra itse itsestään sanoo (Matt. 28: 18); ja hän myös huomasi, että niiden lukumäärä väheni, jotka kävivät hänen luonaan päivittäin. Hänen raivonsa alkoi laimentua, ja hän etsi lähempää yhteyttä kanssani ja alkoi keskustella tuttavallisemmin. Vakuuttauduttuaan, että hän oli ottanut tärkeimmän dogminsa jonka mukaan usko yksin vanhurskauttaa omasta ymmärryksestään eikä Sanasta, hän salli opettaa itselleen asioita Herrasta, lähimmäisenrakkaudesta, todellisesta uskosta, vapaasta tahdosta ja lunastuksesta, ja kaiken tämän ainoastaan Sanan avulla.
    Vakuuttautumisensa jälkeen hän alkoi yhä enemmän ja enemmän pitää niistä totuuksista, joille uusi kirkko on perustettu. Tällöin hän oli kanssani päivittäin, ja kun hän tutustui näihin totuuksiin toinen toisensa jälkeen, hän alkoi vähitellen nauraa aiemmille käsityksilleen, jotka olivat suoraan Sanan vastaisia. Kuulin hänen sanovan: ’Älä ihmettele, että minä takerruin oppiin uskon yksinomaisesta vanhurskauttamisesta, mikä oppi riistää lähimmäisenrakkaudelta henkisen olemuksen ja ottaa pois vapaan tahdon henkisissä asioissa sekä opettaa monia muita dogmeja, jotka muodostavat ikään kuin ketjun, kun tämä oppi on kerran omaksuttu. Sillä minun päämääräni oli tehdä ero roomalaiskatolisesta kirkosta, enkä olisi voinut tätä päämäärää muuten saavuttaa. En siis ihmettele, että erehdyin. Mutta sitä ihmettelen, että yhden miehen hulluus voi tehdä niin monia muita hulluiksi, etteivät he näe tämän opin ristiriitaisuuksia Pyhästä Sanasta, vaikka ne ovat niin ilmeisiä.’ Hän katsahti näin sanoessaan vierellään seisoviin dogmaattisiin kirjailijoihin, joista monet olivat olleet maailmassa kuuluisia hänen oppinsa kannattajia.
    Tutkivat enkelit ilmoittivat minulle, että tämä johtava kirkonmies oli enemmän kääntymyksen tilassa kuin monet muut, jotka olivat vakuuttuneita ’usko yksin vanhurskauttaa’ opista, sillä nuoruudes-saan, ennen kuin hän aloitti uskonpuhdistuksen, hän oli lähimmäisenrakkauden ensisijaisuuden kannalla. Siksi hän opetti kirjoituksissaan ja saarnoissaan niin erinomaisesti lähimmäisenrakkautta. Nimittäin oppi, jonka mukaan usko yksin vanhurskauttaa, oli hänessä hänen ulkoisessa ja luonnollisessa ihmisessään, mutta se ei ollut juurtunut hänen sisäiseen eli henkiseen ihmiseensä. Toisin on niiden laita, jotka jo nuoruudessaan ovat olleet lähimmäisenrakkauden henkistä luonnetta vastaan. Sellaiset tukevat myöhemmin oppia usko yksin vanhurskauttaa vielä omilla johtopäätöksillään.
    Keskustelin Saksin vaaliruhtinaan kanssa, jonka kanssa Lutherin oli tapana seurustella maan päällä. Hän kertoi minulle moittineensa usein Lutheria siitä, että tämä oli erottanut lähimmäisenrakkauden uskosta ja julistanut jälkimmäisen eikä edellisen pelastavaksi, vaikka Pyhä Sana liittää nämä kahdeksi yleiseksi pelastuksen keinoksi, ja Paavali jopa asettaa lähimmäisenrakkauden uskon yläpuolelle sanoen ’Niin pysyvät nyt usko, toivo ja rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus’ (1 Kor. 13: 13). Mutta hän lisäsi, että Luther yleensä vastasi, ettei hän voinut roomalaiskatolilaisten tähden toimia toisin. Tämä vaaliruhtinas on siunattujen joukossa.”
    Eräässä saman teoksen toisessa kohdassa (nro 137) Swedenborg kertoo Lutherin vihdoin siirtyneen Uuteen Taivaaseen, mistä käsin hän hymyilee nähdessään kannattajiensa maan päällä pitävän vieläkin kiinni tuosta absurdista opista.”
    LIITY Vapauden liitto -puolueeseen (https://vapaudenliitto.fi/ ) tai VKK:hon (https://valtakuuluukansalle.fi/ ). ÄLÄ OTA KORONAROKOTUSTA JA VAROITA MUITA OTTAMASTA!!! LEVITÄ TIETOA KORONAHUIJAUKSESTA!!! Vaihtoehtomedioita:
    https://mvlehti.net/
    https://uvmedia.org/
    https://positv.fi/
    https://ylewatch.blogspot.com/
    http://koronarealistit.com/
    https://www.joriittaavalehtelu.fi/
    https://injektiopiikki.com/
    https://vapaudenpuolesta.fi/
    https://rapsodia.fi/category/asiantuntijavideot/
    https://rapsodia.fi/category/rokote-videot/
    https://avoin.media/
    https://oikeamedia.com/
    https://laitonlehti.net/
    https://jarjenaani.fi/
    https://www.ossitiihonen.com/
    http://sinikkatyynela.blogspot.com/
    https://www.globalresearch.ca (teksti suomeksi yläpalkista)
    https://ncd2021.org/
    http://islam-radio.net/
    http://stopworldcontrol.com
    BENJAMIN KIVILOHKARE, miles Domini, pontifex primus
    Herran Toisen Tulemisen Kirkko
    [email protected]

    (6)(4)
  6. Vesa-Ilkka Laurio

    Seuraava englanninkielinen video antaa Suomen ja maailman tapahtumiin paljon avaramman näkymän kuin ns. ”tiedotusvälineet.” Videon tekijä on Max Igan, jonka sydän hänen lausunnoistaan päätellen ei tunne Vapahtajaamme Jeesusta Kristusta ja joka sen vuoksi ei tunne muita ulospääsyteitä ongelmista ja vitsauksista kuin ihmisen omat toimet ja oma voima. Hän ei tunne Jumalan apua, parannuksentekoa Jumalan edessä (= sydämen katumus eli sydämen hätä syntien ja helvettiin hukkumisen uhan vuoksi + sydämen usko Jeesuksen sijaissovitukseen) eli yhteyden saamista Jumalaan (Pyhä Henki tulee sanansa myötä sydämeen asumaan) ja Pyhän Hengen vaikuttamaa sydämen rukousta – omiensa rukoukset Jumala on luvannut kuulla, ja hän totisesti kuulee ne ja antaa apunsa ja siunauksensa.

    En siis ole samaa mieltä Max Iganin kanssa hänen ratkaisuistaan ja neuvoistaan. Tiedän, että ainoastaan Jumala voi todellisesti auttaa. Tuonkin videon esiin vain sen vuoksi, että siitä saa laajan käsityksen siitä perkeleen riehumisesta ja niistä kavalista mekanismeista ja totuuksista, jotka nyt myllertävät koko maailmaa. Tarkoitukseni on siis havahduttaa sydämiä siihen kammottavaan todellisuuteen, jossa elämme. Perkele riehuu nyt kaikella voimalla. On viimeinen aika, ja Jeesus palaa nyt koska hyvänsä ja viimeinen tuomio koittaa jumalattomille (= Kristuksen hylänneille; vain Kristuksen lunastusteko ristillä avaa tien elävän Isän Jumalan yhteyteen, Joh. 14:6).

    Video on tämä:

    https://odysee.com/@thecrowhouse:2/Holodomor-2.0-The-Rebirth-of-Bolshevism:c

    (Holodomor 2.0 The Rebirth of Bolshevism).

    Max Iganin Odysee-kanava on siis https://odysee.com/@thecrowhouse:2, ja useimpia siellä olevia videoita voin suositella siinä mielessä, että niistä saa hyvän kuvan maailmamme tapahtumien luonteesta ja tarkoituksesta. Avoin ja pitkään suunniteltu tarkoitus on hävittää – esimerkiksi rokotteilla, ”lääkkeillä” eli synteettisillä myrkyillä, terveydelle vaarallisella elektromagneettisella säteilyllä, ympäristön myrkyillä, ruoan ja veden myrkyillä, suoraan taivaalta pudotettavilla myrkyillä (chemtrails eli kemikaalivanat), nälkiinnyttämisellä ja sodilla – suurin osa ihmiskuntaa ja orjuuttaa jäljelle jääneet hirvittävällä tavalla.

    Sivumennen totean, että hallintomme ja terveydenhuoltojärjestelmämme, jota johtaa maailmaa velkarahajärjestelmänsä turvin hallitsevan saatanallisen kultin terroristinen ja murhanhimoinen THL, pilkkaavat kansaa nyt joka ikisellä sanallaan ja kannanotollaan ja johtavat sitä tuhoon – jumalattoman kansan omasta syystä. Kaiken kansa on synneillään itse itselleen hankkinut ja ansainnut, joten siinä mielessä maailmamme tapahtumissa ei ole mitään epäoikeudenmukaisuutta. Jokainen Kristuksen hylkääjä on itse ansainnut itselleen tämän maanpäällisen helvetin ja sitten iankaikkisen helvetin perkeleen kanssa. ”Sillä synnin palkka on kuolema” (Room. 6:23), sekä ruumiin kuolema että sielun kuolema eli helvetti, ero Jumalasta, Elämästä.

    Olisi hyvä ymmärtää, että KAIKKI maailman kansojen hallitukset ja terveydenhuoltojärjestelmät – itse asiassa kaikki kansat kaikkine järjestelmineen – omistaa saatanallinen kultti. Koko ihmiskunta on sen säälittävä orja, ja kansoja pidetään vain sen verran hengissä, että niitä voidaan lypsää. Toistan: Suomen presidentin, hallituksen ja THL:n omistaa saatanallinen globaali kultti, joka tahtoo hävittää maan päältä lähes koko ihmiskunnan. Nämä tahot eivät millään tavalla aja Suomen kansan etuja, päinvastoin, nytkin ne lähes väkisin myrkyttävät ja tappavat kansaa ns. ”rokotteillaan”, vaikkei mitään virusta, jota vastaan pitäisi rokottaa, edes ole olemassa (kuten olen monissa artikkeleissani ja kommenteissani täällä osoittanut). Suomen kansa on murhaajatyrannien kynsissä, Suomen kansan tuella ja hyväksynnällä.

    Suomen presidentti, hallitus ja THL edustavat siis kulttia, joka tahtoo tappaa meidät.

    Havahtukaa! Vain Jeesus Kristus eli syntien anteeksiantamus Jumalan edessä pelastaa tästä maanpäällisestä helvetistä ja ikuisesta helvetistä. On luettava ja kuultava Jumalan sanaa; lain sana (käskyt) vaikuttaa sydämen katumuksen (Room. 3:20) ja evankeliumin sana vaikuttaa sydämen uskon Jeesuksen sijaissovitukseen, ja niin ihminen pelastuu ikuiseen autuuteen Isän Jumalan yhteydessä. Kaikki muu on tämän yhden asian rinnalla pelkkää roskaa.

    (7)(0)
  7. Kukaan täyspäinen ihminen ei usko noihin raamatun satuihin.
    Selvä asia on että juutalaisilla on päämääränä koko maailman hallinta ja muiden orjuuttaminen tai hävittäminen.
    Kuten on myös muslimeilla. Molemmat pitävät kristittyjä eläiminä.

    (0)(2)
  8. Benjamin Kivilohkare

    KUKAAN EI PÄÄSE TAIVAASEEN VÄLITTÖMÄSTÄ ARMOSTA
    Koska monilla kristityiksi itseään kutsuvilla on käsitys, että taivaaseen pääsee välittömästä arvosta pelkän uskon avulla, niin lainaan tässä kohdan Emanuel Swedenborgin teoksesta ”Taivas ja helvetti”.
    ”521. Ne, joita ei ole opetettu taivaasta ja taivaaseen johtavasta tiestä sekä taivaselämästä ihmisessä, luulevat, että taivaaseen pääseminen on ainoastaan armosta, joka suodaan niille, jotka ovat uskossa ja joiden puolesta Herra puhuu; niin että on sisäänpääsy ainoastaan suosiosta; näin ollen, että kaikki ihmiset, niin monta kuin heitä onkaan, voitaisiin pelastaa hyvästä tahdosta; eräät vieläpä luulevat, että myös kaikki helvetissä voitaisiin pelastaa. Mutta he eivät tiedä mitään ihmisestä, että hän on täysin sellainen kuin hänen elämänsä on, ja hänen elämänsä on sellainen kuin hänen rakkautensa on, ei ainoastaan sisäisiinsä nähden, jotka kuuluvat hänen tahtoonsa ja ymmärrykseensä, vaan myös ulkoisiinsa nähden, jotka kuuluvat hänen ruumiiseensa, ja että hänen ruumiillinen muotonsa on ainoastaan ulkoinen muoto, jossa sisäiset asettautuvat näytteille vaikutuksessa, ja että sen johdosta koko ihminen on oma rakkautensa (nähdään edellä, nro 363). Eivätkä he tiedä, että ruumis ei elä itsestään, vaan omasta hengestään, ja että ihmisen henki on juuri hänen mieltymyksensä, ja että hänen spirituaalinen ruumiinsa ei ole muuta kuin hänen mieltymyksensä ihmismuodossa, jollaisena se myös näkyy kuoleman jälkeen (nähdään edellä, nrot 453–460). Niin kauan kuin nämä asiat ovat tuntemattomia, ihminen voidaan taivuttaa uskomaan, että pelastus ei ole muuta kuin Jumalallinen hyvä tahto, jota armoksi ja laupeudeksi kutsutaan.

    522. Mutta mitä Jumalallinen armo on, selitetään ensiksi. Jumalallinen armo on puhdasta armoa koko ihmiskuntaa kohtaan sen pelastamiseksi; ja se on myös jatkuvaa jokaiselle ihmiselle, eikä se koskaan vetäydy kenenkään luota; ja sen tähden jokainen, joka voidaan pelastaa, pelastetaan. Mutta ketään ei voida pelastaa muutoin kuin Jumalallisin keinoin, mitkä keinot Herra on paljastanut Sanassa. Jumalalliset keinot ovat, mitä kutsutaan Jumalallisiksi totuuksiksi: ne opettavat, miten ihmisen on elettävä, jotta hänet voidaan pelastaa. Näiden totuuksien avulla Herra johtaa ihmisen taivaaseen, ja niiden avulla Hän istuttaa ihmiseen taivaselämän: tämän Herra tekee kaikille. Mutta taivaselämää ei voida istuttaa kehenkään, ellei hän pidättäydy pahasta, sillä pahuus estää sen. Niinpä siinä määrin kuin ihminen pidättäytyy pahuudesta, samassa määrin Herra johtaa häntä Jumalallisten keinojensa avulla puhtaasta armosta, aina varhaislapsuudesta elämänsä loppuun saakka maailmassa ja sen jälkeen ikuisesti. Tämä on, mitä Jumalallisella armolla tarkoitetaan. Tästä on ilmeistä, että Herran armo on puhdasta armoa, mutta ei välitöntä, eli se ei ole sellaista, että kaikki pelastetaan hyvästä tahdosta, miten tahansa he ovat eläneet.

    523. Herra ei koskaan tee mitään vastoin järjestystä, koska Hän Itse on Järjestys. Herrasta etenevä Jumalallinen Totuus on, mikä tekee järjestyksen, ja Jumalalliset totuudet ovat järjestyksen lakeja; niiden mukaan Herra johtaa ihmistä. Sen tähden pelastaa ihminen välittömästä armosta on vastoin Jumalallista järjestystä; ja mikä on vastoin Jumalallista järjestystä, on vastoin Jumaluutta. Jumalallinen järjestys on taivas ihmisessä, mutta tämän järjestyksen on ihminen itsessään kääntänyt nurin elämällä vastoin järjestyksen lakeja, jotka ovat Jumalallisia totuuksia. Tähän järjestykseen Herra saattaa ihmisen takaisin pelkästä armosta järjestyksen lakien avulla; ja siinä määrin kuin hänet saatetaan takaisin siihen, samassa määrin vastaanottaa hän taivasta itseensä, ja se, joka vastaanottaa taivaan itseensä, tulee taivaaseen. Tästä on jälleen ilmeistä, että Herran Jumalallinen armo on puhdasta armoa, mutta ei välitöntä.

    524. Jos ihmiset voitaisiin pelastaa välittömästä armosta, kaikki pelastettaisiin, myös ne, jotka ovat helvetissä, eikä silloin olisi helvettiäkään, koska Herra on itse Armo, itse Rakkaus ja itse Hyvyys. Sen tähden on vastoin Hänen Jumaluuttaan sanoa, että Hän voisi välittömästi pelastaa kaikki eikä pelasta. On tunnettua Sanasta, että Herra tahtoo kaikkien pelastusta eikä kenenkään kadotusta.

    525. Useimmat kristitystä maailmasta toiseen elämään tulevat tuovat mukanaan sellaisen uskon, että heidät tullaan pelastamaan välittömästä armosta, sillä he rukoilevat hartaasti sitä. Mutta kun heidät sitten tutkittiin, saatiin tietää, että he uskovat taivaaseen pääsyn olevan ainoastaan sisään pääsemistä, ja että ne, jotka päästetään sisään, ovat taivaallisessa ilossa. He ovat täysin tietämättömiä, mitä taivas ja taivaallinen ilo ovat. Sen tähden heille kerrottiin, ettei Herra kiellä taivasta keneltäkään ja että heidät päästettäisiin sisään, jos he haluavat sitä, ja myös jäädä sinne. Ne, jotka näin halusivat, myös päästettiin sisään. Mutta kun he olivat ensimmäisellä kynnyksellä, valtasi heidät sellainen sydämen tuska taivaallisen lämmön tuulahduksesta, mikä on rakkaus, jossa enkelit ovat, ja taivaallisen valon virtauksesta, mikä on Jumalallinen totuus, että he tunsivat itsessään helvetillistä piinaa taivaallisen ilon sijasta; ja tästä kauhistuneina he heittäytyivät pää edellä alas sieltä. Näin heitä opetettiin elävällä kokemuksella, ettei kenellekään voi antaa taivasta välittömästä armosta.

    526. Olen joskus keskustellut enkelien kanssa tästä asiasta ja sanonut heille, että maailmassa useimmat niistä, jotka elävät pahuudessa, kun he puhuvat toistensa kanssa taivaasta ja ikuisesta elämästä, eivät sano toisin kuin että taivaaseen astuminen on ainoastaan sisään pääsemistä yksin armosta. Ja että siihen uskovat etenkin ne, jotka tekevät uskosta ainoan pelastumisen keinon: sillä sellaiset tämän uskontonsa periaatteen vuoksi eivät katso elämään ja rakkauden tekoihin, jotka tekevät elämän, eivätkä näin muihin keinoihin, joiden avulla Herra istuttaa taivaan ihmiseen ja tekee hänet vastaanottavaiseksi taivaalliselle ilolle. Ja koska he näin hylkäävät kaiken todellisen välityksen, tämän periaatteen pakosta he päättävät, että ihminen pääsee taivaaseen yksin armosta, mihin he uskovat Isä Jumalan liikuttavan Poikansa väliintulon kautta. Tähän enkelit sanoivat, että he tiesivät sellaisen opin pakosta seuraavan sen periaatteen omaksumisesta, että ihminen pelastuu yksin uskosta; ja koska kaiken muun lähtökohta on tämä oppi, johon ei voi virrata mitään taivaan valoa, koska se ei ole totta, ja että sieltä on tietämättömyys, joka nykyään vallitsee Kirkossa Herrasta, taivaasta, elämästä kuoleman jälkeen, taivaallisesta ilosta, rakkauden ja lähimmäisenrakkauden olemuksesta sekä yleensä hyvästä ja sen yhdistymisestä toden kanssa, siis ihmisen elämästä, mistä se on ja millainen se on; vaikka pitäisi olla kuitenkin tunnettua, ettei elämä kenelläkään ole koskaan ajatuksesta, vaan tahdosta ja sen johdosta teoista; ja että elämä on ajatuksesta ainoastaan siinä määrin kuin ajatus on peräisin tahdosta; näin elämä ei ole uskosta paitsi siinä määrin kuin usko on peräisin rakkaudesta. Enkelit surevat, että sellaiset ihmiset eivät tiedä, että usko yksinään on mahdoton kenessäkään, koska usko ilman alkuperäänsä, joka on rakkaus, on ainoastaan tietoa ja muutamissa eräänlaista vakuuttelua, joka teeskentelee uskoa (nähdään edellä, nro 482). Sellainen vakuuttelu ei ole ihmisen elämässä, vaan sen ulkopuolella, sillä se erotetaan ihmisestä, jos se ei ole yhdenmukainen hänen rakkautensa kanssa. Enkelit sanoivat edelleen, että ne, joilla on sellainen periaate ihmisen pelastuksen oleellisesta keinosta, eivät voi muuta kuin uskoa välittömään armoon, koska he havaitsevat luonnollisesta valosta ja myös näkemästään kokemuksesta, että erillinen usko ei tee ihmisen elämää, koska samalla tavalla voivat ajatella ja itseänsä vakuutella ne, jotka elävät pahaa elämää. Tästä johtuu, että uskotaan, että pahat voidaan yhtäläisesti pelastaa kuin hyvätkin, edellyttäen että he kuolinhetkellään puhuvat luottamuksella välityksestä ja armosta sen kautta. Enkelit tunnustivat, etteivät he vielä koskaan ole nähneet kenenkään pahaa elämää eläneen päässeen taivaaseen välittömästä armosta, miten tahansa varmuudesta eli luottamuksesta, jota uskolla tarkoitetaan korkeammassa merkityksessä, olivat puhuneet maailmassa. Kun kysyttiin Aabrahamista, Iisakista, Jaakobista ja Daavidista sekä Apostoleista, eikö heitä vastaanotettu taivaaseen välittömästä armosta, enkelit vastasivat, ettei heistä ketään näin vastaanotettu, vaan jokainen elämänsä mukaan maailmassa; ja että he tiesivät, missä mainitut henkilöt ovat, ja etteivät he ole siellä arvostetumpia kuin toiset. He sanoivat, että nämä henkilöt on mainittu Sanassa kunnioituksella siitä syystä, että heillä tarkoitetaan sisäisessä merkityksessä Herraa; ”Aabrahamilla”, ”Iisakilla” ja ”Jaakobilla” Herraa Jumaluuteen ja Jumalalliseen Ihmisyyteensä nähden; ”Daavidilla” Herraa Jumalalliseen Kuninkuuteensa nähden; ja ”Apostoleilla” Herraa Jumalallisiin Totuuksiin nähden; ja että kun ihminen lukee Sanaa, enkeleillä ei ole lainkaan mitään käsitystä näistä henkilöistä, koska heidän nimensä eivät tule taivaaseen, vaan niiden sijasta he ymmärtävät Herraa, kuten juuri kerrottiin; ja että siksi Sanassa, joka on taivaassa (mistä edellä, nro 259), ei sellaisia nimiä ole mainittu, koska se Sana on sisäinen merkitys Sanasta, joka on maailmassa.

    527. Että on mahdotonta istuttaa taivaselämää sellaisiin, jotka ovat eläneet päinvastaista elämää maailmassa, voin todistaa runsaan kokemukseni vuoksi. Sillä oli muutamia, jotka olivat uskoneet, että he vastaanottaisivat helposti Jumalallisia totuuksia kuoleman jälkeen, kun he kuulisivat niitä enkeleiltä, ja että he uskoisivat niihin ja sen jälkeen eläisivät toisin, ja siten heidät voitaisiin vastaanottaa taivaaseen. Mutta tätä yritettiin monen kanssa, kuitenkin ainoastaan niille, jotka olivat samanlaisessa uskossa ja joille se sallittiin siitä syystä, että he tietäisivät, ettei katumus kuoleman jälkeen ole mahdollista. Muutamat niistä, joiden kanssa tämä koe tehtiin, ymmärsivät totuuksia ja näyttivät ottavan niitä vastaan; mutta niin pian kuin he kääntyivät oman rakkautensa elämään, he hylkäsivät ne, vieläpä puhuivat niitä vastaan. Muutamat hylkäsivät ne heti eivätkä halunneet edes kuulla niistä. Toiset tahtoivat, että se rakkauden elämä, jonka he olivat hankkineet maailmasta, otettaisiin heiltä pois ja enkelillinen elämä eli taivaselämä valettaisiin sen sijalle. Tämäkin sallittiin tapahtua heidän kanssaan, mutta niin pian kuin heidän rakkautensa elämä oli otettu heiltä pois, he makasivat aivan kuin kuolleet voimansa menettäneinä. Näiden ja muiden kokemusten avulla yksinkertaisia hyviä henkiä opetettiin, ettei kenenkään elämää voi mitenkään muuttaa kuoleman jälkeen; ja että pahaa elämää ei voi millään tavalla muuttaa hyväksi elämäksi, eli helvetillistä elämää enkelilliseksi elämäksi, koska jokainen henki on päästä kantapäihin saakka sellainen kuin hänen rakkautensa on, siis sellainen kuin hänen elämänsä on; ja muuttaa hänen elämänsä vastakohdakseen, on tuhota henki täysin. Enkelit myöntävät, että on helpompaa muuttaa yön lintu kyyhkyseksi ja sarvipöllö paratiisilinnuksi kuin muuttaa helvetillinen henki taivaan enkeliksi. Että ihminen kuoleman jälkeen jää sellaiseksi kuin hänen elämänsä oli ollut maailmassa, nähdään edellä omassa luvussaan (nrot 470–484). Kaikesta tästä voidaan nyt todeta, ettei ketään voitaisi vastaanottaa taivaaseen välittömästä armosta.
    Benjamin Kivilohkare, miles Domini

    (1)(2)

Jätä vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei tulla julkaisemaan.Pakolliset kentät on merkitty *

*