Miksi juutalaisista rituaalimurhista ei uskalleta puhua?

Artikkeli on tiivistetty suomennos Enza Ferrerin The Occidental Observer –artikkelista ”Who Is for Free Speech? The Ariel Toaff Case”. Huomautus: artikkelin kuvilla ei ole välttämättä mitään tekemistä aitojen juutalaisten rituaalien kanssa. Kuvat on valittu kulttuurihistoriallisin perustein.

Käsittelen artikkelissa kolmea ilmiötä: juutalaisten suhdetta sananvapauteen, juutalaisten rituaalimurhasyytöksistä kertovaa kirjaa sekä sitä, miten juutalaisuuden suhde kristinuskoon linkittyy rituaalimurhiin.

Aloitan listan kolmannesta ilmiöstä.

Yllä oleva video (joka käsittelee juutalaista väkivaltaa kristittyjä vastaan Israelissa) on synnyttänyt kommenttimyrskyn.

Monet väittävät, ettei se anna luotettavaa kuvaa maan todellisesta tilanteesta. Sen julkaisua on kutsuttu yleisön tietoiseksi harhaanjohtamiseksi. Videolla esiintyneet ihmiset on leimattu vain tavallisiksi alkoholisti-idiooteiksi, joita ei motivoi aate eikä uskonto. (Tämän lisäksi kriitikot väittävät, että kristityt saavat Israelissa ensiluokkaista kohtelua ja että he nauttivat kaikista samoista oikeuksista kuin juutalaiset.)

Kriitikoita yhdistää se, etteivät he tunnu tietävän juuri mitään juutalaisesta uskonnosta tai historiasta.

Osa videolla olevista ihmisistä saattaa hyvinkin olla päissään. Heidän puheistaan kuitenkin selviää nopeasti, että inspiraatiota on tullut muualtakin kuin pullosta. Vanha sanontakin kuuluu: In vino veritas.

Videolla voi nähdä kuvia siitä, millaista jälkeä luostariin ja kirkkoon 2012 Israelissa hyökänneet juutalaiset tekivät. Taustamusiikiksi on valittu laulu, jonka juutalaisryhmä lauloi 2007 jouluaattona; he tahtoivat ”juhlistaa” Jeesuksen syntymää ”juutalaiseen tapaan”.

Kirkon seinälle on töhritty tekstit: ”me ristiinnaulitsemme teidät”, ”kuolema kristityille”, ”Jeesus on kuollut”, ”Jeesus on huora-Marian poika” sekä ”kuolema kristinuskolle”. Autoon on kirjoitettu: ”Jeesus on pelkkä raato.” Laulussa toistetaan yhtä kirkon seinään maalatuista iskulauseista: ”Jeesus on äpärä.”

Kaikki tietävät, että joka kerta, kun ääri-islamistit tekevät esimerkiksi pommi-iskun, julkisuuteen tulee joukko ihmisiä, jotka väittävät, ettei uskonnollisella väkivallalla ole mitään tekemistä ”aidon islamin” kanssa. Aivan samalla tavalla monet väittivät linkittämäni videon nähtyään, etteivät kristittyjen kimppuun hyökänneet juutalaiset edusta ”todellista juutalaisuutta”.

Miksi en ole vakuuttunut?

jews_thumb

2-vuotiaan kristityn pojan murha ja ruumiin häpäisy 1400-luvun Italiassa

Kirjoittaessani tätä (24.3.) monet italialaiset juhlistavat Trenton lapsimarttyyriä, pyhää Simonia.

Helmikuussa 2007 julkaistiin kirja, joka käsittelee Simonin kohtaloa. Kirjan nimi on Pasque di sangue. Ebrei d’Europa e omicidi rituali eli Veripääsiäinen. Euroopan juutalaiset ja rituaalimurhat. Kirjan mukaan kertomukset rituaalimurhista eivät olekaan vain ”antisemitistisiä myyttejä”, kuten valtavirrassa yleensä väitetään.

Kirjassa kerrotaan esimerkiksi tapauksesta, jossa Saksasta pohjoisitalialaiseen Trenton kaupunkiin muuttaneet aškenasijuutalaiset tuomittiin 2-vuotiaan kristityn Simon-pojan murhasta. Tuomioistuimen mukaan Simon ristiinnaulittiin pää alaspäin, hänen kehonsa silvottiin ja hänen vertaan käytettiin matsa-leivän valmistukseen pesah-juhlia (juutalaisten ”pääsiäinen”) varten 1475.

Kirkko julisti pojan pyhimykseksi. Hänet poistettiin kuitenkin marttyyrien listalta 1965, kun poliittisesti korrekti ja juutalaisystävällinen Vatikaani teki Nostra aetate –julistuksen, joka uudelleenmääritteli katolisen kirkon virallisen suhteen muihin uskontokuntiin, muun muassa juutalaisiin. ”Uudistunut” Vatikaani ”tutki” Simonin tapausta ja muodollisesti perui juutalaisille langetetun tuomion.

Pasque di sangue on mielenkiintoinen kirja erityisesti siksi, ettei sitä kirjoittanut ”vihainen antisemitisti”, vaan juutalainen professori Ariel Toaff! Hän on kuuluisan rabbisuvun poika, ja hänen isänsä Elio Toaff oli aiemmin Rooman ylin rabbi, minkä lisäksi tätä pidettiin Italian korkeimpana juutalaisena auktoriteettina 1940-luvulta aina 2000-luvun alkuun asti. Myös Ariel on rabbi.

Ariel Toaff opettaa Tel Avivin yliopistolla ja hänellä on sekä Italian että Israelin kansalaisuudet. Kun Pasque di sangue julkaistiin, hän toimi keskiajan ja renessanssin ajan historian professorina Bar-Ilanin yliopistossa Israelissa. Hän on erikoistunut juutalaisten historiaan sekä erityisesti Italian juutalaisiin. Häntä pidetään Italian juutalaisuuden kansainvälisenä auktoriteettina.

Kun Pasque di sangue julkaistiin, Toaff oli 64-vuotias. Teoksen kustansi arvostettu bolognalainen Il Mulino, joka on erikoistunut akateemiseen ja varsinkin humanistiseen tietokirjallisuuteen. Kun itse opiskelin filosofiaa Italiassa yliopistossa, suurin osa oppikirjoistani oli Il Mulinon kustantamia.

Tätä on tärkeä painottaa, jotta lukijat ymmärtäisivät, kuinka korkeatasoinen teos Pasque di sangue on. Il Mulino ei julkaisisi ”antisemitististä propagandakirjallisuutta”, sillä se merkitsisi peruuttamatonta kolhua kustantamon maineelle.

ariel-toaff
Ariel Toaff.

”Jos kirjailija ei olisi juutalainen, voisimme haukkua häntä antisemitistiksi”

Israelilainen sanomalehti Haaretz kommentoi kirjaa artikkelissaan, jonka otsikko oli paljonpuhuva: ”Entä jos se on haitaksi juutalaisille?”:

”Kirja olisi ollut paljon helpompi tyrmätä, mikäli sen kirjoittaja olisi ollut kristitty. Ongelma olisi ollut helppoa lakaista maton alle leimaamalla kirjailija antisemitistiksi. [Eikö olekin mielenkiintoista, että he sanovat sen suoraan. Suom. huom.]

Tilanne olisi ollut paljon helpompi myös, jos kirjailija olisi radikaali diasporajuutalainen kiihkoilija, jonka uskonnollisen tulkinnan mukaan Israelilla ei ole oikeutta olla olemassa. Hänet olisi voinut leimata itseään vihaavaksi juutalaiseksi.

Meillä on kuitenkin ongelma. Teoksen on kirjoittanut juutalainen akateemikko uskonnollisesta juutalaisyliopistosta. Hän valottaa tutkimuksessaan aihetta, joka herättää meissä juutalaisissa alkukantaista kauhua.”

Kirjan mainostekstissä kerrotaan, että se tarraa kiinni ”urheasti Euroopan juutalaisten historian kiistanalaisimpiin aiheisiin”. Kirja perustuu ”Trenton oikeudenkäynnin laajaan asiakirja-aineistoon” sekä moniin muihin vastaaviin tapauksiin. ”Kirjailija kertoo, mikä on veren ritualistinen ja terapeuttinen rooli juutalaisessa kulttuurissa. Kirjailija tulee johtopäätökseen, että läheskään kaikki aškenasijuutalaisiin kohdistetut rituaalimurhasyytökset eivät olleet perättömiä.”

Pasque di sangue sai äärimmäisen vihaisen vastaanoton ennen kuin se oli ehtinyt edes kauppojen hyllylle. Toaffin mukaan kriitikoilla ei ollut kuitenkaan harmainta aavistusta siitä, mikä kirjan sisältö todellisuudessa oli:

”Kirja synnytti ankaran kohun. Monet vaativat, että Toaff eroaisi tai että hänen professuurinsa kumottaisiin. Hänen tutkimusmenetelmänsä ja motiivinsa kyseenalaistettiin. Hänelle lähetettiin tappouhkauksia ja hänelle vaadittiin rikostuomiota.”

Aihetta käsiteltiin saksalaisessa Der Stürmer –lehdessä.
Aihetta käsiteltiin saksalaisessa Der Stürmer –lehdessä.

Eikö olekin outoa! Luulin Charlie Hebdon, sananvapausmarssien ja ”Je Suis Charlie” –hurmoksen vuoksi, että kaikki juutalaiset ovat sananvapauden vankkumattomia kannattajia. No, aina oppii uutta! Ilmeisesti monet ajattelevat, että Charlie Hebdon pornografiset töherrykset ovat jollain tavoin arvokkaampia asioita kuin Toaffin tekemä vuosikymmenten pituinen akateeminen tutkimus.

Toaffin tapauksessa olisi vähättelyä puhua vain ”sensuurista”. Juutalaisten reaktio oli raivoisa. Kirjat vedettiin pois kaupoista lähes välittömästi julkaisun jälkeisinä päivinä. Tilausten toimitukset estettiin ja niitä peruttiin.

Yleensä tuotteita vedetään markkinoilta pois vastaavalla vimmalla vain, mikäli niiden viat voivat aiheuttaa fyysisiä vammoja kuluttajille. Pasque di sanguesta tuli pian keräilyharvinaisuus, jota myytiin nettihuutokaupoissa satojen eurojen hintaan.

Historioitsija Franco Cardini vertasi kirjaa ympäröinyttä hysteeristä sirkusta Ray Bradburyn teokseen Fahrenheit 451, jossa ”vaarallisia kirjoja” poltettiin järjestelmällisesti.

”Rituaalimurha ei ollutkaan antisemitistinen valhe”

Kaksi päivää ennen julkaisua italianjuutalainen historioitsija Sergio Luzzatto kirjoitti johtavaan italialaislehteen Il Corriere della Seraan artikkelin ”Veripääsiäinen. Ariel Toaffin järisyttävä löytö: myytti juutalaisten tekemistä ihmisuhreista ei olekaan antisemitistinen valhe”.

Artikkelissa esimerkiksi todetaan:

”23.3.1475 Trentossa, juutalaisten pääsiäisen aattona. Nürnbergistä Italiaan muuttaneen Samuel-nimisen juutalaisen koronkiskurin synagogaksi muutetussa kodissa on tapahtunut outoja. 2-vuotiaan Simon-pojan ruhjottu ruumis on juuri löydetty. Simon oli vaatimattoman nahkurin poika. Kaupunki on kauhuissaan.

Ainut lohtu on se, että poliisin tutkimukset ovat edenneet. Tutkijoiden mukaan kaupungin juutalaisyhteisön tärkeimmät miehet syyllistyivät pienen ’enkelin’ kidnappaukseen ja murhaan. Kaameaan rituaaliin osallistui myös naisia. He ristiinnaulitsivat vauvan ja häpäisivät tämän ruumiin. Jopa ’Vanha Mooses’, Trenton arvostetuin juutalainen, pilkkasi roikkuvaa ruumista. Simonin murha oli heidän silmissään parodia Jeesuksen kärsimysnäytelmästä.

Uskottiin, että kidutus oli ainut tapa saada juutalaiset talonomistajat tunnustamaan ei-juutalaisen lapsen murha. Murhan jälkeen ruumis siis ristiinnaulitiin. Mutta kauheudet eivät loppuneet siihen. Kaikki huipentui rituaaliseen kannibalismiin – he nauttivat nuoren kristityn verta joko maagisista tai terapeuttisista syistä […]

Vaatii äärimmäistä rohkeutta tutkia tällaisia tapauksia 2000-luvulla. Kysymys on juutalaisten kannalta äärimmäisen kipeä: lasten ristiinnaulitseminen pääsiäisaattona ja lasten veren käyttäminen juhlaleivän valmistuksessa! Onko kyse ikivanhoista myyteistä ja uskomuksista vai todellisista rikoksista, joita rabbit määräsivät suorittamaan? On onnekas yhteensattuma, että Toaff on paitsi juutalaisen kulttuurin ja historian asiantuntija, myös erittäin rohkea ihminen.

Toaff kirjoittaa, että ainakin aikavälillä 1100–1500 ’enkeleiksi’ kutsuttuja kristittyjä lapsia todella ristiinnaulittiin, minkä vuoksi eurooppalaiset rankaisivat juutalaisia usein kollektiivisesti. Toaffin mielestä juutalaiset eivät olleet ’antisemitistien viattomia uhreja’. Toaffin mukaan Reinin, Tonavan ja Adigen jokien ympäröimällä alueella aškenasijuutalaiset fundamentalistit syyllistyivät toistuvasti rituaalimurhiin.

Toaff kirjoittaa, että veri on keskeinen elementti juutalaisessa pääsiäisessä. Karitsan verellä juhlistetaan juutalaisten vapautumista Egyptin orjuudesta. Myös ympärileikkauksen verellä on merkittävä uskonnollinen arvo. Toisessa Mooseksen kirjassa kerrotaan, kuinka Mooseksen poika vuosi ensimmäisen kerran verta. Jotkut vertaavat sitä Iisakin vereen, jota Abraham oli valmis vuodattamaan.

Pääsiäisen juhla-ateriaan kuuluu happamaton leipä, joka sekoitetaan kuivaan vereen. Verta sekoitetaan myös viiniin, minkä jälkeen juhlija kiroaa Egyptin kymmenesti. Mikäpä muu veri sopisi fundamentalistin mielestä rituaaliin yhtä hyvin kuin murhatun kristityn lapsen? Tämä on ’Jumalan karitsan’ verta. Sillä pyritään tuomaan hyvää onnea sekä vauhdittamaan vainolaisten ja vääräuskoisten tuhoa.

Tämä todistaa jälleen sen, etteivät juutalaiset ole historiassa olleet ”eurooppalaisten rasistien ja antisemitistien viattomia uhreja”. Antisemitismin taustalla on jotain aivan muuta kuin pelkkiä perättömiä myyttejä ja eurooppalaisten irrationaalista verenhimoa.

konitz

Toaffin tutkimusmenetelmät

Ennen kuin Toaffia alettiin vainota, hän ehti antaa Trenton paikalliselle sanomalehdelle L’Adigelle haastattelun helmikuussa 2007.

Artikkelin otsikko on ”Totuus pyhästä Simonista ja rituaalimurhaoikeudenkäynneistä. Tutkinta on avattava uudestaan” ja alaotsikko on ”Professori Ariel Toaff ei epäile: ’Simonin tapausta on alettava jälleen tutkia, koska hänet mitä ilmeisimmin murhattiin osana rituaalia’”. Artikkelissa sanotaan:

”Oikeudenkäyntipöytäkirjojen ja muiden asiakirjojen valossa vaikuttaa hyvin epätodennäköiseltä, että tuomarit olisivat laittaneet sanoja syytettyjen suuhun.

Syytetyt puhuivat saksan ja heprean sekoitusta. Heidän kertomuksensa olivat täynnä yksityiskohtaisia ja paikkansapitäviä kuvauksia juutalaisesta perinteestä, riiteistä ja historiasta Saksassa. Tavalliset italialaiset virkamiehet eivät olisi kyenneet sepittämään vastaavaa tarinaa. On siis mahdoton ajatus, että syytettyjen suuhun olisi laitettu sanoja.”

Toaff kertoo haastattelussa myös tutkimusmenetelmistään:

”Jätin aluksi huomiotta kertomuksen kiistellyimmät elementit eli pääsiäisen, veren, rituaalileivän ja niin edelleen. Sen sijaan syvennyin kertomuksen muihin osiin ja varmistin, että ne ovat historiallisesti uskottavia. Eräs todistaja puhuu esimerkiksi juutalaisesta tuttavastaan, Asherista, joka sai koronkiskontatuomion Venetsiassa. Tarkistin siis, että tuomiosta todellakin löytyy merkintä.

Seuraavaksi paneuduin juutalaiseen pääsiäiseen. Vertasin Trenton todistajanlausuntojen sisältöä teoksiin, joissa kerrotaan juutalaisesta kulttuurista tuon ajan Saksassa. Kertomukset olivat täydellisen yhdenmukaisia.

Tämä oli ratkaisevan tärkeää, sillä murhatuomiot perustuivat vastaajien tunnustuksiin. Poliittisesti korrektin Vatikaanin 1965 päätös kumota tuomiot perustui väitteeseen, etteivät tunnustukset ole uskottavia, koska epäiltyjä oli kidutettu. Pakkokeinoin saatuihin tunnustuksiin täytyy suhtautua aina skeptisesti.

”Viimeinen haasteeni olivat todistajalausunnot, joissa kuvailtiin Simonin uhraamista. Nyt kielitieteen rooli nousi pääosaan. Todistajat puhuivat huonoa hepreaa, jota paikalliset pitivät eksoottisena ja saatanallisen kuuloisena.

Syytettyjen taustan vuoksi aloin tutkia saksalaista ääntämystä italialaisen sijaan. Lausunnoista löytyi yhtymäkohtia Nürnbergin alueen juutalaiseen kulttuuriin. Oli käytännössä mahdotonta, että italialaiset virkamiehet olisivat kyenneet väärentämään täysin autenttisen aškenasiheprealaisen todistajanlausunnon. Syytettyjen tunnustukset ovat siis uskottavia…”

Murhia tehtiin useissa maissa

Toaff kertoo haastattelussa, että kahdeksan kirjan lukua käsittelevät Trenton tapahtumia. Hän paneutui myös muihin juutalaisoikeudenkäynteihin eri puolilla Eurooppaa.

Hänen mukaansa on selvää, että lapsia murhattiin. Toaff kiteyttää lopuksi:

fig358”Olen valmis väittelemään. Tahdon kuitenkin, että vastaväittäjät ovat etukäteen tutustuneet tutkimuksiini. On yhtä tyhjän kanssa jankata, että ’juutalainen perinne kielsi veren käyttämisen rituaaleissa’. […]

Monet kollegani ovat todenneet, että tutkimukseni väkivaltaisista antikristillisistä juutalaisyhteisöistä on uskottavaa ja hyvin perusteltua.

Jotkut saattavat edelleen kuitenkin epäillä sitä, ovatko rituaalimurhat totta. Aiheeseen syvennyttyäni olen sitä mieltä, ettei ole epäilystäkään siitä, etteikö rituaalimurhia olisi suoritettu.

Mielestäni olisi siis oikein, että Trento alkaisi jälleen tutkia Simonin tapausta kirjani pohjalta.”

Toaffille selvisi oikeudenkäyntipöytäkirjoista, että Simonin murhan tunnustaneet juutalaiset kertoivat tuomarille asioista, joista ei-juutalaiset italialaiset eivät olisi voineet tietää. Kuvaukset aškenasiyhteisön riiteistä olivat erittäin yksityiskohtaisia.

Jopa yhteisönsä puolia kiivaasti pitävä venetsianjuutalainen Gadi Luzzatto Voghera myönsi, ettei Toaffin johtopäätöksiä voi kumota:

”Juutalaisten älykköjen eliitti ei ole kyennyt esittämään Toaffille vasta-argumentteja. He eivät edes osaa keskustella aiheesta. He eivät tiedä tarpeeksi heprean kielestä (minkä vuoksi he eivät kykene lukemaan suurta osaa vanhasta italianjuutalaisten historiaa käsittelevästä kirjallisuudesta).

He eivät ole kartalla historiantutkimuksen nykytilasta. Trenton vuoden 1475 tapahtumista he tietävät vain sen, mitä iskulauseissa sanotaan. He yrittävät esittää ’asiantuntijoita’, mutta epäonnistuvat.”

Toisin sanoen: Italian juutalaisjohtajat ”tiesivät”, ettei Trentossa murhattu kristittyä lasta, vaikka he eivät olleet edes koskaan tutkineet aihetta!

Painostus murtaa Toaffin

Pian kirjan julkaisun jälkeen Haaretz julkaisi artikkelin ”Bar-Ilan aikoo vaatia professorilta selvitystä rituaalimurhakirjan taustoista”.

Artikkeli osoitti, että Toaff piti kiinni tutkimuksestaan, vaikka kova painostus oli saanut hänet hieman epäröimään:

”Yliopiston historioitsija Toaff on synnyttänyt myrskyn väittämällä kirjassaan, että kertomukset juutalaisten suorittamista kristittyjen rituaalimurhista ja veren nauttimisesta voivatkin olla totta […]

Italialaislehti La Stampan haastattelussa Toaff vastasi aggressiivisesti kriitikoilleen, sanoen: ’Tutkimukseni osoittaa, että keskiajalla juutalaiset fundamentalistit eivät kunnioittaneet Raamatun käskyjä vaan käyttivät verta riiteissään.’

The Associated Pressin haastattelussa perjantaina Toaff [kuitenkin] sanoi: ’Ei ole todisteita siitä, että juutalaiset olisivat tehneet sitä.’ Hän silti lisäsi, että [syytettyjen] tunnustuksessa on totuuden siemen; syytetyt esimerkiksi kertoivat yksityiskohtaisesti antikristillisistä liturgioista, joita käytettiin ennen kaikkea pääsiäisenä. Tuolloin Egyptin juutalaisorjien vapautuksesta tuli kristittyjen käsissä kärsivien [sic!] juutalaisten symboli.

On mahdotonta, että heprean kielellä suoritetut liturgiat olisivat italialaistuomareiden tekemiä väärennöksiä. Niillä ei ollut mitään tekemistä italialaisten perinteiden kanssa, vaan ne kuuluivat kiinteästi aškenasijuutalaiseen kulttuuriin,’ hän sanoi. […]

Bar-Ilanin yliopiston tiedottaja Shmulik Algrabli sanoi: ’Professori Toaff on yksi alansa johtavia tieteilijöitä. Luotamme hänen tutkimusmenetelmiinsä. Kiistakysymykset tullaan selvittämään, kun hän palaa Israeliin.”

Kirjan julkaisun aikana Italiassa Toaff oli uhonnut suostuvansa vaikka ristiinnaulittavaksi puolustaakseen kirjaansa. Israeliin palattuaan hän kuitenkin murtui. Hän veti loputkin kirjat pois markkinoilta ja lupasi lahjoittaa myynnistä saadut voitot äärisionistiselle Anti-Defamation League –lobbausjärjestölle.

2008 markkinoille tuli uusi ”päivitetty” versio kirjasta, mutta siinä tehdyt johtopäätökset eivät juurikaan eronneet ensimmäisestä painoksesta.

Rituaalimurha edellyttää äärimmäistä uskonnollista vihaa. Vihan täytyy olla laajaa, sen juurien täytyy olla pitkällä ja sen on perustuttava oppeihin, joita on välitetty sukupolvelta toiselle.

caravaggio_abraham_sacrifices_isaac

Toaffin mukaan rabbien tekstit opettavat juutalaisille, että Abraham todellakin surmasi Iisakin. Toisin kuin kristityt ajattelevat, juutalaisten mukaan Jumala ei pysäyttänyt Abrahamia. Tämän jälkeen Jumala herätti Iisakin jälleen henkiin.

Toaffin mielestä tämä kumoaa väitteet, joiden mukaan rituaalimurhia ja veren nauttimista ei voinut tapahtua, koska juutalainen oppi yksiselitteisesti kielsi ne. ”Älä tapa” menettää joidenkin silmissä merkityksensä, jos jopa Abraham säilytti pyhyytensä murhattuaan poikansa.

Toaff todistaa kirjassaan, että Euroopassa on elänyt juutalaisyhteisöjä, joiden viha kristittyjä kohtaan on johtanut murhiin. Kuten artikkelin alussa ollut video osoittaa, ei viha ole kadonnut. Juutalainen Talmud on täynnä kristinuskoa sekä Jeesusta pilkkaavia opetuksia, joita voi lukea artikkelistamme ”Juutalaiset ja rasismi, osa 2: rasismin opillinen alkuperä”.

On surkuhupaisaa, että samat tahot, joiden mukaan Simonin murhan tunnustaneet juutalaiset ”eivät voineet puhua totta” (koska heitä kidutettiin) pitävät Toaffin takinkääntöä (koska häntä painostettiin ja hänelle tehtiin tappouhkauksia) todisteena siitä, että rituaalimurhat ovat pelkkää ei-juutalaisten sepittämää pahantahtoista propagandaa.

 

Lue myös:

Miksi kirjoitamme juutalaisista 1, 2
Kristillinen sionismi ei ole kristillistä
Juutalaiset ja rasismi: miksi kansallismielisten tulee vastustaa Israelia?
Juutalaiset ja järjestäytynyt rikollisuus
Suuri raiskaavien rabbien salailu
Netanjahu: ”Talmudista Israelin laki!”
Harhauskoisten lasten tappamiseen kehottava kirja bestselleriksi Israelissa
Ei-juutalaisten ahdinko Israelissa pahenee
Juutalaiset polttivat kristityn kirkon Israelissa
Juutalainen rabbi Ariel: ”Kristityt ja muslimit tapettava!”
Viiltäjä-Jack ja kuinka juutalaisuuden historiaa kirjoitetaan

14 kommenttia

  1. Vanha sanonta: ”Ei savua ilman tulta” pitää aina paikkansa. Ei rotu pahenna miestä, vaan mies pahentaa rodun. Juutalaisten viha kristinuskoa kohtaan on kyltymätön, mutta rahasta (mistäpä muusta) he kusettavat kristittyjä, etenkin Yhdysvaltojen provinssiaan. Puhumattakaan Suomen tsuhna-kristityistä, jotka ovat valmiita menemään, vaikka seipään nenään Israelin puolesta. Ja siihen he kyllä päätyvätkin juutalaisten ”salaisissa” päiväunissa. Luterilaiset ovat täysin unohtaneet oppi-isänsä Martti Lutherin ja hänen opetuksensa juutalaisista. Luterilaisuus tarvitsisi uuden reformin, joka puhdistaisi sen juutalaisuudesta, joka on vienyt pyhimmät sakramentit aivan vituralleen. Suomessa tsuhna-kristityt palvovat enenmmänkin Israelia ja juutalaisuutta kuin uskontonsa perustajaa Jeesus Vapahtajaa ja Hänen kokemiaan kärsimyksiä verenhimoisten matalamielisten juutalaisten rabbien ja kirjanoppineiden aikaansaamana. Syynä tähän oli ainoastaan se, että Jeesus kyseenalaisti Mooseksen uskon ja sen keskeisimmät tiukkapipoiset tulkinnat, joita tulkitsivat juutalaiset Ylipapit niin kuin heille parhaimmin sopi. Eli aivan kuten Katollisen Kirkon Paavi Vatikaanissa ”tulkitsee” jumalallisena hahmona ihmisen aivoituksen Jumalan Sanana.
    Lisäksi kristityt ”kannattavat” juutalaisia, koska he ovat Jumalan ”valittu kansa”, josta ei sovi sanoa poikkipuolista sanaa, vaikka ruumispino ulottuisi taivaisiin asti. Näin uskotaan, että ”taivaspaikka” varmistetaan ottamatta mitään riskejä. Kuolleethan ovat oletusarvoisesti konnia ja terroristeja, siis mitäpä väliä niillä on. Syksyn lehtiä. Kaikki on luvallista, kunhan sen tekee ”oikean” asian puolesta. Sen tiettiin jo kylän poikien kanssa kersana ollessa.

    Plusääni(27)Miinusääni(2)
    1. Tuosta ’Kuolleethan ovat oletusarvoisesti konnia ja terroristeja, siis mitäpä väliä niillä on. Syksyn lehtiä.’ niin siinähän se……Suomen noin 5 miljoonaa juutalaista on laitoksissaan abortoinut pian miljoona Simonia………….ja eipä kai sen ”oikeampaa” asiaa olekaan.

      Plusääni(3)Miinusääni(3)
    2. Niin, nämä järjettömät ”rituaalimurha” jutut ovat keskiaikaisia valheita jotka on ammuttu alas jo satojakertoja, mutta jotkut kiihkoilijat vaan levittävät juutalaisvastaisia valheita estoitta ja vastuitta. Historia opettaa sen ettei historia opeta mitään. Aikanaan, kun nuo valheet kypsyvät sanoista tekoihin, niin kuka on vastuussa sitä seuranneesta katastrofista? Kansallissosialistit + vasemmisto leiri, jotka aiheuttavat katastrofit jatkuvilla ja itse pintaisilla valheillaan.

      Miten voidaan järkevästi selittää Kansallissosialistien ja vasemmiston järjetön juutalaisviha?

      Kansallissosialistinen Saksa murskaantui WWII, sitä seurasi Saksan jako Itä- sekä Länsi Saksaan.
      Tänäpäivänä jo pitkään jatkunut ideologisen ruton istuttaminen ja levittäminen massoihin kantaa verisen sadon ja sodan aikanaan, ehkä ei tarvi odotella enää pitkään.

      Olen patriootti ja ehdottomasti tärkeää on säilyttää suomalaisuus, kristinusko ja isänmaa jonka puolesta isämme antoivat verensä ja henkensä. Kansallisosialismi sekä vasemmisto tekevät hyvin ahkerasti hengen vaarallista myyräntyötä tuhotakseen kristinuskon, kotimme ja isänmaamme Suomenmaan.

      Vasemmisto on soluttautunut jokaiseen yhteiskunnallisiin vaikuttamiskeinoihin mädättääkseen ja tuhotakseen isänmaallisuuden, kotimme, kristinuskomme.

      Suomi ei tarvi primitiivistä kunniaan, häpeään, kostoon, valheisiin, petoksiin ja murhiin perustuvaa poliittisuskonnollista systeemiä Islamia ”rikastuakseen”.

      ”Rikastuminen” merkitsee sotaa, terroria, raiskaamisia, murhia kuten olemme nähneet.

      Plusääni(2)Miinusääni(12)
      1. Rituaalimurha tai ei, aivan samantekevää.

        Nyt murhataan valkoisia kansoja, organisoidusti ja järjestelmällisesti.

        Miksi vihaan ?

        Minäpä kerron.

        Koska Israel, juutalaisten maa, ei ota yhtäkään irakilaista, somalia, afgaania, puhumattakaan syyrialaisista ja samaan aikaan koko maailman vaikutusvaltainen juutalaisyhteisö käy armotonta sotaa minunkaltaisiani vastaan, koska haluan suleka rajani hulluudelta.

        Minä VIHAAN tätä sontaa. Kaksoispassi-sionistit elelevät Pressiklubeissaan ja syyttävät minua pahaksi ihmiseksi. Ruotsissa barbaraspectret, wolodarskit, aschbergit vaativat vakeustuomioita, jos sanoo sanan neekeri ja samaan aikaan juutalaisvaltion juutalainen ampuu Hellfire-ohjuksen lapsia täynnä olevaan kouluun.

        Juutalainen pelaa kaksilla korteilla, hän esittää hyvää, mutta hän toimii toisin. Me olemme hänelle vain karjaa, joka pitää ajaa sellaiseen aitaukseen, jossa olemme neekerien ja arabien armoilla, jossa meitä voi murhata, raiskata ja ryöstää mielin määrin ja me emme saa edes valittaa asiasta.

        Ruotsissa, naapurimaa RUOTSISSA, Wolodarskin maassa, Barbra Spectren maassa, Aschbergin maassa, RAISKATAAN NYKYISIN JOKA NELJÄS NAINEN AINAKIN KERRAN.

        Miksei juutalaisyhteisö puolusta näitä raiskattuja? Miksei juutalaisyhteisö vaadi rajoja kiinni?

        Koska he valehtelevat meille, koska he pelaavat kaksilla korteilla.

        Ja tätä minä VIHAAN.

        Onko se niin vaikeata ymmärtää? Minusta siinä ei ole mitään outoa. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ja sinne kuuluu naistemme huuto, raiskatun maan huuto, Isänmaan kuolinkouristus. Ja minä, jumalauta, kuulen sen.

        Plusääni(10)Miinusääni(0)
  2. Juutalaisten antijumala ei ole kristittyjen jumala. Kristittyjen jumala on Jeesus. Jeesus oli kanaanilaisten Yeshu ja foinikialaisten Eshmun (eli Ecooc), kelttien Esus jne.
    Juutalaisten Jehova on kanaanilaisten Jahve, foinikialaisten Molok Baal, assyrialaisten ja babylonilaisten Marduk, sumerilaisten ja elamilaisten Enlil, kreikkalaisten Zeus, egyptiläisten Seth jne.
    Foinikialaisessa mytologiassa Baal ja Eshmun olivat toisiaan vihaavia veljiä (ja vastaavalla tavalla muidenkin kansojen mytologioissa) eivätkä isä ja poika.
    Asiaa hämärtää se, että Baalia (kuten muitakin vastaavia jumalia) kutsuttiin ”Taivaalliseksi Isäksi”, koska kyseessä oli ukkosjumala.
    Jeesus on siis ”syntyperältään” kanaanilais-foinikialainen, ei ”juutalainen”.
    Jeesuksen juutalaisuus on juutalainen valhe.
    Juutalaiset ovat olleet kanaanilaisia vuoden 1207 eaa. jälkeen, jolloin faarao Merneptah hävitti elamilaisen Israelin siemenen (sperman eli mieskunnan) ja kanaanilaisten jälkavaimoiksi otetut istaelilaistytöt jälleensynnyttivät Israelin kanaanilaiseksi.
    Eshmun-Ecooc-Esus-Yeshu-Jeesus oli sekä Asklepiuksen tapainen parannustaitojen jumala että auringonjumala (esim. Tabor-vuori).
    Foinikialaiset tunsivat Maria Magdaleenan ja Neitsyt Marian nimellä Kotharat. Kotharat-jumalattaret olivat naistenvaivojen parannustaitojen suojelujumalattaria samalla tavoin kuin Eshmun oli miestenvaivojen parannustaitojen suojelujumala. Koska Kotharat-jumalattaret myös paransivat lapsettomuutta ja opettivat nuorille seksiä (muinoin kun ei ollut pornolehtiä ja -videoita), juutalaiset julistivat omalla kierolla logiikallaan Kotharat-Mariat huoriksi ja Marian pojan Jeesus-Eshmunin huoranpenikaksi.
    Juutalaiset haluavat mestata kaikki kristityt siksi, että kristittyjen foinikialainen auringonjumala Eshmun-Jeesus oli kaikkein kiivain juutalaisten ”Taivaallisen Isän” Molok Baalin vastustaja, jolle foinikialaiset ja kanaanilaiset eli myös juutalaiset polttouhrasivat esikoisensa.
    Kyse on siis ikiaikaisesta auringon- ja ukkoskultin valtataistelusta, jossa viattomista lapsista tehtiin kulttitaistelun pelinappuloita.

    Plusääni(0)Miinusääni(6)
  3. Vastauksena:”Koska niistä ei tiedetä”. Joten, jos kuka tahansa tietää niistä jotain tai hänellä on niihin liittyvää aineistoa, niin tuokoon sen julki välittömästi. Sen jälkeen kun kaikki tieto on ollut saatavilla, vasta sen jälkeen voidaan aloittaa keskustelu aiheesta.

    Plusääni(0)Miinusääni(0)
  4. Toaff parka tullaan hakkaamaan hiljaiseksi.
    Pääsee ehkä vielä hengestään, mutta vasta monta vuotta sen jälkeen kun tämä kirja on tuhottu ja unohdettu.

    Plusääni(3)Miinusääni(0)
  5. MV on valeoppositio? Eräs sai bannit sen jälkeen kun laittoi tämän artikkelin juttuvinkkeihin. Taitaa olla joillekin (juutalaisille) arka aihe. T2 siirsi artikkelin ”juutalaiskeskusteluihin”.

    Tsekeissä:

    31. maaliskuuta 2015 Bartoš ja Zemánek julistivat, että “juutalaiskysymystä ei ole vielä tyydyttävästi ratkaistu”. Tuona päivänä tšekkiläiset pitävät muistotapahtuman kristitylle tytölle, joka joutui juutalaisen Leopold Hilsnerin murhaamaksi vuonna 1899. Murhatapauksesta päätettiin kahdessa erillisessä oikeudenkäynnissä. Kansallisen demokratian lausunnosta nousi poliittinen myrsky, ja lausunto johti poliisitutkintaan.
    http://www.vastarinta.com/poliittinen-oikeudenkaynti-tsekin-tasavallassa/

    http://www.solargeneral.org/wp-content/uploads/library/Ritual-Murder/Jewish-Ritual-Murder-JR.pdf

    Plusääni(8)Miinusääni(2)
  6. Juutalaisten toimeenpanemia murhia tapahtuu maailmassa miljoonia vuosittain, sotien ansiosta. Niin kuin Juha kirjoitti, ei savua ilman tulta ja nämä rituaalimurhat ovat juutalaisten tapa uhrata jumalalleen saatanalle saadakseen valtaa ja voimaa – ja sitähän heillä tässä maallisessa maailmassa on. Moni lienee nähnyt tämän: https://www.youtube.com/watch?v=b98ch_Pyi-Y

    Plusääni(6)Miinusääni(3)
  7. Juutalaiset, erityisesti Hasidic Lubavichi-lahko rituaalimurhaa vieläkin lapsia. Putin veljeilee tämän lahkon kanssa ja Venäjän hasidi-päärabbi on Putinin henkilökohtainen ystävä.

    On April 16, 2005, just a week before the beginning the the Jewish Passover on April 23, five children, Muslim and Christian, “disappeared” in the Russian Siberian city of Krasnoyarsk. Four weeks later their burnt bodies were found in a sewage pit.

    A popular Russian daily, Komsomolskaya Pravda, writes today that many Russians in the city are convinced that the children were ritually murdered ba local Jews who later burnt their bodies to conceal the crime and prevent experts to find in the bodies the lack of blood which is used by Hasidic Jews for ritual purposes.

    Few people in the city believe that the Jewish murderers ever come to trial and that the murders would be properly clarified by police investigaters in present-day new democratic Russia.

    Vladimir Salamatov, the lawyer representing the interests of the parents of the murdered children told the paper that 5 independent expertises confirmed the lack of hemoglobine (red substance in human blood) in all burnt bodies.

    “I am sure that it was a ritual murder with exsanguination”, he said.

    Evgeny Kazantsev, the Head of Untraditional Religious Groups Monitoring Center, agrees that it was a ritual murder.

    A Moscow independent researcher and journalist, Mikhail Nazarov, stresses that there is a large Jewish community in Krasnoyarsk and that the authorities do their best to conceal this ritual murder committed by the Jews. A witness reported seeing the bodies of the children thrown intact in the pit as proscribed by the Jewish ritual and then somebody burnt then to conceal ritual wounds in specific places of the bodies made for the exsanguination, Mr nazarov said.

    The researcher reminded of a well-known case of the ritual murder of a 10-year-old Christian child, Andyusha Yushchinsky in Kiev in 1913. A local Jewish community activist, Beilis, was arrested and accused of the murder and later released by a court because of insufficient evidence, with a minor overweight among the jury.

    “The murder of Andryusha Yushchinsky also took place few day before the Jewish Passover, his body was also exsanguinated and thrown off without burial”, Mr Nazarov said.

    “And Beilis belonged to the same Lubavichi Hasidic branch of Judaism as the present Chief Rabbi of Russia Berl Lazar who … copies American gangstes practises (he was born in the US) and acts with support of Jewish oligarchs, the Kransnoyarsk Chief Rabbi Wagner and the Jewish Governor of the Krasnoyarsk Territory Khloponin”, Mr. Nazarov added in his interview with the Moscow paper.
    Original source: http://www.kavkazcenter.com/eng/content/2006/09/21/5662.shtml

    Myös Ukrainassa on ilmennyt näitä tapauksia. Kaksi n. 10-vuotiasta tyttöä rituaalimurhattiin muutama vuosi sitten. Tytöt löydettiin riippumasta, toinen pää alaspäin. Heidän oli nähty nousevan erään paikallisen juutalaisen autoon ennen katoamistaan.

    Plusääni(5)Miinusääni(4)
  8. Blood Libel missio vain jatkuu, levittämällä keskiaikaisia valheita olette vastuussa katastrofista jonka tilaatte ja valmistatte tuleville sukupolville, kuten Kansallissosialistit raunioittivat kauniin Saksan maan järjettömällä juutalaisvainoilla. Tapanne mukaan te ette ota siitä vastuuta vaan syytätte ja murhaatte juutalaisia tekojenne serauksista. Miksi seuraatte kansallissosialistien profeettaa Adolf Hitleriä teidän tuhoksenne?

    Vasemmistolla, Islamilla ja Kansallissosialismilla suhteessa juutalaisiin ei ole isoja eroja. Erot ovat vain pieniä erimielisyyksiä siitä miten Das endlösung der judenfrage hoidatte.

    Edessänne, valitsemallanne polullanne on WWIII, se on tuhoisa teille sekä syyttömille, jotka eivät ole lähteneet mukaan hulluuteenne.

    Plusääni(0)Miinusääni(13)

Kirjoita kommentti

Pakolliset kentät on merkitty *

Kotimaa

Ulkomaat