- Magneettimedia - https://magneettimedia.com -

Jumalan Sanalle merkityksen on antanut vain Jumala; Sana ei ole materialisoitavissa

Usein kuulee puhuttavan, että Vanha testamentti, jossa ensimmäisenä ovat Mooseksen viisikirjaa, ja  sen jälkeen Joosuan kirja, Tuomarien kirja, Ruutin kirja ja niin edelleen, osoittavat Jumalan olevan tyrannimainen hirmuhallitsija, mikä luovuttaa rasistisesti yksinoikeuden muinaisille heprealaisille, jotka olivat vielä täysin aistillisluonnollisia ihmisiä ja siten valtaosaltaan helvetiin sidottuja (mutta ei kansanjohtajat ja profeetat yms). Käsittelemme tässä VT:n ja UT:n luonnetta sekä kirjaimellisen että sisäisten merkityksien mukaisesti. Haemme vastauksia siihen, miksi esimerkiksi VT on väärin ymmärretty? 

Raamatun kirjojen soveltaminen moderniin yhteiskuntaan ei onnistu materiaaliselta pohjalta  

Vanhassa testamentissa esitetty Jumala yleensä mielletään despoottiseksi ja oikuttelevaksi hallitsijaksi. Tällainen harhakuvitelma on syntynyt, kun ei ole  ymmärretty Sanan sisäisiä merkityksiä. Tämä ymmärtämättömyys esiintyy selvästi myös niin kutsuttujen kristillisten teologien Raamatun käännöksissä alkukielistä. Koska he eivät tiedä melkein mitään Sanan sisäisistä merkityksistä, pitävät he Raamattua miltei tavallisena kirjana. Raamatun kääntäjät pitävät Raamatun sanomaa sen aikaisten ihmisten tekeminä, ja tältä pohjalta yrittävät soveltaa Raamatun sanomaa aikamme ihmisille. 

Esimerkkinä voidaan mainita kristillisten teologien käännös sanasta “vanhurskaus [1]” (kreikaksi dikaiosyne), jonka he liittävät kaiken kattavaan armoon, jonka mukaan “Jeesuksen veri on meidät puhdistanut synneistä” eli siis on Jumalan lahja. Nykyinen Raamatun käännös UT2020 on jopa luopunut “vanhurskas” sanan käytöstä ja korvannut sen ilmaisulla “syytön”. Esimerkiksi “… koska Herramme Jeesus Kristus teki meistä syyttömiä” (Room. 5:21)[Tosin mainittu UT:n kohta ei ole Jumalan Sanaa]. 

[Selvää tietysti on, että “Jeesuksen veri” ei voi ketään pelastaa. Sitä vastoin pelastuminen edellyttää meitä poistamaan itse syntimme pyytämällä tähän kamppailuun voimaa Jeesukselta Kristukselta. Kuten Uusi Kirkko opettaa ja edellyttää, että vasta sellainen ihminen, joka yrittää elää Kymmenen Käskyn mukaisesti samalla Jeesuksen Jumaluuden tunnustaen, voi pelastua eli päästä taivaaseen]. 

Kuitenkin jo luonnollisradionaalisen käsityksen mukaan “vanhurskaudella” tarkoitetaan Jumalalle kuuluvaa ominaisuutta eli Ääretöntä Totuutta ja Hyvyyttä. Ihmisen kohdalla ilmaisu tarkoittaisi toteen ja hyvään pyrkimystä Jumalan avulla eli oikeamielisyyttä. Muinaisessa suomenkielessä “vanhurskas” on ilmeisesti tarkoittanut myös viisasta, sillä sanoohan jo vanha sananlasku, että  “ei tullut hullua hurskaammaksi”.  

Sisäinen merkitys (SM:) 

Emanuel Swedenborgin kautta Jumalalta ilmestynyt ilmoitus eli Sanan sisäinen merkitys selittää “vanhurskaus” sanan aivan eri tavoin kuin nykyinen kristillinen teologia. Tästä voidaan ottaa esimerkiksi seuraavan VT:n kohdan:1 [2] 

“Ja Abram uskoi Herraan, ja Herra luki sen hänelle vanhurskaudeksi” (Gen. 15: 6). 

Ensinnäkin on syytä huomauttaa, että Abram oli kylläkin olemassa ja hän on tällä hetkellä tietyssä taivaan yhteiskunnassa. Mutta Jumalan Sanan sisäisen merkityksen mukaan Abram tarkoittaa Herraa; Abraham, Iisak ja Jaakob tarkoittavat Herran Jumaluutta ja Jumal-Ihmisyyttä.2 [3]   (Tosin Jaakob tarkoittaa asiayhteydestä riippuen myös luonnollista ihmistä). 

Toisaalta myös hyvyydessä ja totuudessa eläviä ihmisiä tarkoitetaan Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin siemenellä eikä juutalaista kansanheimoa, 3373 [4]. Mutta juutalaista kansaa symboli­soi Sanassa Juudas Iskariot, 4750 [5]4751 [6]

Ja Abram uskoi Herraan” SM: Tämä on profetia Herran Jeesuksen Kristuksen uskosta (Toden ja Hyvän yhdistyminen) eli hänen totuuden ymmärryksestä, aikana jolloin Hän opetti ja työskenteli maanpäällä. Tähän liittyen voidaan sanoa, että Jeesus kirkastui vähitellen sitä mukaa kuin Hän voitti helvetistä virtaavia hyökkäyksiä eli kiusauksia. Tätä tarkoitetaan seuraavalla: ”Isä, kirkasta nimesi! Niin taivaasta tuli ääni: ’Minä olen sen kirkastanut, ja olen sen vielä kirkastava.’” (Joh. 12: 28). Jumala inkarnoitui maailmaan Itse Jumalallisessa Olemuksessaan, jotta Hän pystyi suorittamaan Lunastuksen, joka tarkoitti helvettien kukistamista, taivaan asettamista järjestykseen sekä Uuden Kirkon perustamista, joka oli tuolloin kristillinen alkukirkko. Tämä tietysti merkitsi ihmiskunnan pelastumista. (Taistelu Hyvän ja Toden puolesta ihmiskunnan ja taivaanvaltakunnan pelastumiseksi.)  

Tätä voidaan lisäksi selittää seuraavasti: 

Jeesuksen maanpäällisen elämän aikana Hänellä oli kaksi erilaista tilaa, nöyrtyminen ja kirkastus. Kun Hän oli nöyrtymisen tilassa, Hän oli äidiltä perimässään ihmisyydessä ja ikään kuin erossa Isästä ja olin samalla kiusauksissa ja saattoi kärsiä ristinkuoleman. Tässä tilassa Hän rukoili Isää ikään kuin ulkopuolisena. Kiusauksen viimeinen vaihe on epätoivo ja siksi Hän rukoili ristillä, ”Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit.” (Matt. 27: 46). Hylkäys tarkoitti äidiltä perityn ruumiin täydellistä hylkäämistä. Kun Hän oli kirkastuksen tilassa, Hän oli yhdistyneenä Isään. Kirkastamisella tarkoitetaan Jumalalliseksi tekemistä. Kirkastuksen tilassa Hän ilmestyi kolmelle opetuslapselleen kirkastetussa muodossa (Matt. 17: 1-8).3 [7] 

ja Herra luki sen hänelle vanhurskaudeksi”  SM: Jeesus pystyi ainoastaan saavuttamaan vanhurskauden. Kukaan muu, ei kykene täydellisesti saavuttamaan vanhurskautta kuin Herra Jeesus Kristus eli maailmankaikkeuden ja siihen liittyvän henkisen maailman yksi ja ainut Ääretön Jumala. Jeesus oli sielultaan (Isä) Jumala ja luonnollisen ruumiinsa Hän oli perinyt äidiltään Marialta, joka oli tavallinen nainen. 

Lisäyksenä voidaan tähän sanoa, että: 

Herra on Vapahtaja, joka vapahti ihmiskunnan helvettien vallasta ja kirkasti eli teki Jumalalliseksi Ihmisyytensä, jonka jälkeen Hän on ikuisesti Jumalallinen Ihminen, joka näkyy taivaan Auringon sisällä, josta virtaa Jumalallinen Rakkaus ja Jumalallinen Viisaus.3 [7] 

Lunastus käsitti siis kolme asiaa: helvettien kukistaminen, olojen taivaissa saattaminen järjestykseen ja Uuden Kirkon perustaminen. Lunastuksen jälkeen ihmisille tuli mahdollisuus pelastua parannuksen avulla: Lunastus ei siis tarkoita, että ihminen olisi pelastettu ilman parannuksen tekoa.3 [7] 

Vanhurskauden sisäinen merkitys on siis aivan erilainen Uuden Kirkon Opin mukaan kuin nykyisen kristillisen teologian mukaan. 

Vanhan testamentin luonne ja yleinen sisäinen merkitys / Nova Hierosolyma [8] 

Raamatusta kuten siihen kuuluvasta Vanhasta testamentista riisuuntuu sen näennäisen despoottisuuden ja rasistisuuden viitta, kun raotamme Sanan sisäisten merkityksien aarrearkkua, ja mitä kätketyimpiä arkkuja avaamme, sitä ymmärrettävämmäksi Jumalan Sanan merkitys avautuu, sillä sisäiset merkitykset muodostavat Sanan varsinaisen Totuuden ja Hyvyyden. 

Kun nyt puhumme VT:tä on paikallaan esittää yhteenveto sen yleisestä sisäisestä merkityksestä. Muta ennen kuin käsittelemme mainittua asiaa, syytä on muistuttaa ja täsmentää lisää Sanan sisäisistä merkityksistä. Nimittäin Sanassa on kirjaimellisen merkityksen lisäksi henkinen eli spirituaalinen sekä taivaallinen eli coelestiaalinen merkitys. Näitä merkityksiä ei ole aikaisemmin tunnettu ja vasta Swedenborgin kautta ovat ne paljastuneet. Tämä sisäisten merkitysten paljastuminen on Herran Toinen Tuleminen, sillä Herra on Sana.  

Ensimmäisen seurakunnan aikana, jota kutsutaan kulta-ajaksi, ei ollut kirjoitettua Sanaa, vaan ihmiset seurustelivat välittömästi ja myös puhuen enkeleiden kanssa, kuten me seurustelemme nykyisin toistemme kanssa. Tuolloin ihmiset saivat välitöntä opetusta taivaasta käsin. Kulta-ajan ihmisille Sana oli kirjoitettuna mielten sisäisiin osiin 1-550 [9]. Tämän kirkon eri vaiheet on kuvattu Raamatun ensimmäisessä kir­jassa eli Genesiksessä (1 Moos.). Vedenpaisumus tarkoittaa tämän kirkon viimeistä tuomiota 551-600 [10]

Toinen eli muinaisella eli Nooan kirkolla oli kirjoitettu Sana, jota ei nykyisin kuitenkaan enää tunneta. Tämä muinai­nen, toisin sanoen hopea-ajan kirkon Vanha Sana oli kirjoitet­tu vastaavaisuuksilla kuten nykyinenkin Sana. Tätä kirkkoa kuvataan myös Genesiksessä ja muissa Moo­seksen Kirjoissa. Muinainen kirkko tuhoutui, kun vastaavaisuuksia ryhdyttiin käyttämään itsekkäisiin tar­koituksiin, jolloin syntyivät magia ja salatieteet. Tämän kirkon tuhoutumista kuvataan mm. Sodoman ja Gomorran tuholla 2301-2350 [11]

Muistamisen arvoista on, että Herra suorastaan puhui muinaisen kirkon aikana profeetoille, joiden kautta Sana annettiin (Swedenborg [TH: luku 254]). Tällöin Sana sisältää yllä mainitut sisäiset merkitykset (spirituaalinen ja coelestiaalinen), eikä niin muodoin ole kenenkään ihmisen kirjoittamaa, vaikka sen kirjaimellinen asu onkin muuttunut. Kuitenkin Jumala on pitänyt huolen, että Sanan sisäiset merkitykset ovat säilyneet jälkipolville, myös nykyisyyteen saakka. 

Kolmannen Nova Hierosolyma [8] eli israelilaisen kirkon vaiheet ovat kuvattuina Mooseksen Kirjoissa, Joosuan Kirjassa, Tuo­marien, Samuelin ja Kuningasten Kirjoissa sekä pro­feetoissa. Tämän kirkon vii­meinen tuomio tapahtui, kun Jumala inkarnoitui Jeesuksessa Kristuksessa. Nykyajan juutalaiset noudattavat edelleen tämän kirkon uskontoa, vaikka sillä ei enää ole mitään yhteyt­tä Juma­laan sekä taivaaseen (2351-10850 [9]), vaan suora yhteys helvettiin Talmudin ansiosta.  

Muutama sananen Talmudista: 

Talmud kääntää Mooseksen kirjat eli Tooran rasismiksi: Talmudin mukaan kaikki lait sitovat vain juutalaisia, jotka vain ovat ihmisiä ja muut kansat ovat eläinten ulostetta. Talmud ja sen mukaisesti kiihkomielisesti noudatettu äärijuutalaisuus on rasistinen maailmanvalloitusohjelma, jonka mukaan ei-juutalaiset tulee hävittää ja osa heistä alistaa orjiksi palvelemaan ”juutalaisten” eliittiä. Edellä mainittuun saadaan vahvistusta, kun seuraavaksi luetaan otteita Talmudista ja muusta siihen liittyvästä rabbiinisesta kirjallisuudesta. 

Täältä voimme lukea Talmud [12] kauheuksia: Talmudin ja sen kannattajien mukaan ei-juutalaiset ovat ihmisen hahmoon puettuja eläimiä, jotka ihmismäisen ulkomuotonsa ansiosta ovat soveliaita palvelemaan juutalaisia. 

Uuden testamentin luonne ja yleinen sisäinen merkitys 

 
Neljännen eli kristillisen kirkon vaiheita kuvataan sekä Uudessa että Vanhassa Testamentissa. Sen synnys­tä ja varttumisesta kerro­taan varsinkin Evankeliumeissa ja Apostolien teoissa. Kristillisen kirkon kasvamista täyteen päivävaiheeseen kuvaa kolmen ensimmäisen vuosisadan kirkkohistoria, sen iltavai­hetta seu­raa­vien vuosisatojen kirkkohistoria aina 1700‑luvulle asti, ja lopuksi sen tuhoutumista toisin sanoen yötä kuvaa Ilmestyskirja. Il­mes­tyskir­jassa (Ilm. 13: 18) mainittu luku 666 tarkoittaa vastaavai­suuksien tieteessä kaikkien totuuksien tuhoamista ihmi­sestä itsestään lähte­vällä älykkyydellä. Tämän kristillisen kirkon jälkeen voimistuu Uusi Kirk­ko, jota kuvataan Danielin kirjassa sekä Ilmestyskirjas­sa. Tämä kirkko on aito kristillinen kirkko, sillä se tunnustaa Herran Juma­lallisen Ihmisyyden ja Uutta Kirkkoa varten on Sanan sisäiset merkitykset paljastettu. Uusi Kirkko on kaikkien aikaisempien kirkkojen kruunu (Jes. 62: 3), sillä ensimmäistä ker­taa ihmis­kunnan historiassa kirkolle paljastetaan kaikki henkisen maail­man salaisuudet. Tämän kirkon jäsenet puhdistuvat kiusausten avulla sekä kehittyvät älykkäiksi. Tämä kirkko on sisäinen kirkko, jonka jäsenet ovat välittömässä yhteydessä itse Jumalaan. Uusi Kirkko on myös planeettamme viimeinen kirkko, joka ei kos­kaan tuhoudu, sillä se pysyy ikuisesti Herran suojeluksessa. Tätä kirkkoa kuvataan muiden muassa  Danielin Kirjassa: 

 (2: 44): ”Mutta niiden kuningasten päivinä on taivaan Jumala pystyt­tävä valtakunnan, joka on kukistamaton iankaikkisesti ja jonka valtaa ei toiselle kansalle anneta. Se on musertava kaikki ne muut valtakunnat ja tekevä niistä lopun, mutta se itse on pysyvä iankaikkisesti.” 

Tiivistäen ilmaistuna: 

Maapallolla on ollut neljä aitoa kirkkoa, joista lukuisat uskonsuunnat ovat saaneet alkunsa. Swedenborg nimittää näitä kirkkoja nimillä MuinaisinMuinainenIsraelilainen sekä Kristillinen. Viides aito kirkko on Uusi Jerusalem, joka perustuu Swedenborgin kautta tulleeseen Ilmoitukseen. Tämä kirkko on ikuinen kirkko, joka ei katoa koskaan planeetaltamme, kuten Sanassa on ennustettu. 

Analyysi 

 Kuten artikkelin alussa jo todettiin, yleisesti tulkitaan VT:n Jumalan olevan tyrannimainen hirmuhallitsija, mikä luovutti rasistisesti yksinoikeuden muinaisille heprealaisille tuhota tieltään muita kansoja ja ryövätä heidän maitansa. 

(Valtavirtaisen Raamatun historian tulkinnan mukaan pidetään Abramia seemiläisten (kuten “juutalaisten”) kanta isänä.)  

Suurin syy tähän VT:n tulkintaan Jumalan ankarasta ominaisuudesta johtuu siitä, että ei ole ymmärretty Raamatun eli Jumalan Sanan sisäisiä merkityksiä, sillä pelkän Sanan kirjaimellisen merkityksen mukaisesti näyttäisi Jumala pukeutuvan tyrannimaiseen ja jopa epäoikeudenmukaisuuden viittaan. Mutta tämä viittä haihtuu tyhjiin, kun tarkastelemme Sanaa sisäisten merkityksien mukaisesti kuten Jumalan on Swedenborgin* [13] kautta ilmoittanut.  

*) The Writings of Emanuel Swedenborg – New Christian Bible Study [13] 

Tiivis esimerkki Sanan sisäisetä merkityksestä: 

Silloin Herra ilmestyi Abramille ja sanoi: ”Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan” (Gen. 12: 7). (Kanaanin maa). “Silloin Herra ilmestyi Abramille”, tarkoittaa Herran Jehovan ilmestymistä Jeesukselle (Herralle) Hänen lapsuudessaan. Koska Jeesus oli sielultaan Jumala eli Jehova, niinpä Hän sai yhteyden sieluunsa. 

”Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan”, tarkoittaa sitä, että coelestiaalisen tason voi saavuttaa elämällä (uskomalla Herraan: uskomalla tarkoittaa toden ja hyvän yhdistymistä) Jumalan lainalaisuuksien mukaisesti. Kanaanin maa tarkoittaa uudestisyntyneitä ihmisiä, joista Herraan yhdistynyt seurakunta muodostuu. Siemenellä, josta luvuissa 255 ja 256 mainitaan tarkoitetaan uskoa Herraan, mikä johtaa uudestisyntymisprosessiin Jumalan avulla eli totuuden ja hyvyyden yhdistymiseen. 

Yllä mainittu oli esimerkkinä siitä, että VT:tä poistuvat kaikki negatiivisuudet, kun Sanaa tutkitaan sen varsinaisissa merkityksissään, eli henkisessä ja taivaallisessa merkityksessä. 

Luonnollisesti sekä VT:n että UT:n kuvitellaan olevan pelkästään ihmisten kirjoittama, mikä käsitys johtaa entisestään ymmärryksen hämärtymiseen teologiassa. 

Mutta se seikka, että Jumalan Sanan sisäiset merkitykset eivät ole vielä laajoille kansankerroksille avautuneet, johtunee osittain myös kristillisen kirkon ja sen kirkolliskokouksien virheellisistä päätöksistä. 

Kristillisen kirkon rappeutuminen alkoi jo vuonna 325, kun Nikean kirkolliskokouksessa päätettiin hyväksyä (kokoustajien omasta ymmärryksestä, ei Jumalan valaisemalla ymmärryksellä) väärä oppi Jumalallisesta Kolminaisuudesta ja Jeesuksen syntyperästä. Tätä Nikean oppia noudattavat vielä nykyään kaikki kristilliset kirkot sekä niiden lahkot. Siinä väitetään esimerkiksi, että Jeesus on syntynyt Isä Jumalasta ennen ajanlaskua ja että on kolme jumalaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kyseinen dogmi oli ensin katolisessa kirkossa ja sen jälkeen myös katolisesta kirkosta eronneissa reformistisissa kirkoissa.  

Tämä varmasti oli syynä siihen, että demoninen virtaus saavutti kristikunnan ja Taivaallinen Oppi (Sanan sisäisten osien avautuminen) saavuttanut jalansijaa läntisessä maailmassa, vaikka ilmoitus saatiin Swedenborgin kautta jo 1700-luvulla. helvetti pääsi tunkeutumaan kristilliseen kirkkoon. Kuitenkin totuuden mukaan Jeesus on Jumalan inkarnaatio ja on syntynyt ajassa neitsyt Mariasta, eikä ole kolmea jumalaa, vaan yksi: Jeesus oli maallisen vaelluksensa aikana verhoutunut äidiltään perittyyn kehoon, jonka Hän riisui pois ristinkuolemassa sekä pukeutui Jumalallisen olemukseen Isästä, joka oli Hänen sielunsa. 

Lopuksi on syytä mainita, että juutalaismafian [14] muodostama uhka4 ihmiskunnalle on todellinen, ja se on suurempi kuin ilmaston ja luonnon saastumisesta aiheutuvat vaarat. Meidän planeettamme pelastuksena on kuitenkin Emanuel Swedenborgin kynän kautta ilmestynyt Jumalan Sanan coelestiaalisen ja spirituaalisen Sanan merkityksen paljastuminen. Tämän Sanan sisäisten merkityksien paljastuminen on itseasiassa kristittyjen kauan odottama Herran toinen tuleminen ja samalla Uusi Kirkko. [15] 

Markku Juutinen 

Lähteet 

  1. Arcana Coelestia: 1801-1850 (sacred-texts.com) [2] (1811-1813) 
  1. Swedenborg, Emanuel (). Taivas ja helvetti (luku: 526; 254). Nova Hierosolyma [3] 
  1. Kivilohkare, Benjamin (2020). Herran Toinen Tuleminen. Nova Hierosolyma [7] 
  1. Karin Hudes (2013). http://www.globalresearch.ca/world-bank-whistleblower-reveals-how-the-global-elite-rule-the-world/5353130 [16]http://www.interpretermag.com/karen-hudes-rts-whistleblower-who-believes-world-bank-controlled-by-second-species/ [17]http://archives2013.gcnlive.com/Archives2013/sep13/PowerHour/0926132.mp3 [18]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gHVgRgYdCsQ [19] 

_ _ _ _ 

Latistuuko Raamatun kielen rikkaus käännöksessä? – Teologia.fi [1] 

Arcana Coelestia: 3701-3750 (sacred-texts.com) [4] 

Arcana Coelestia: 4701-4750 (sacred-texts.com) [5] 

Arcana Coelestia: 4751-4800 (sacred-texts.com) [6] 

Arcana Coelestia Index (sacred-texts.com) [9] 

Arcana Coelestia: 551-600 (sacred-texts.com) [10] 

Arcana Coelestia: 2301-2350 (sacred-texts.com) [11] 

Arcana Coelestia Index (sacred-texts.com) [9] 

Jewish Racism towards Non-Jews as expressed in the Talmud – Radio Islam (islam-radio.net) [12] 

Nova Hierosolyma [8] 

The Writings of Emanuel Swedenborg – New Christian Bible Study [13] 

The Jews behind Internet – Radio Islam (islam-radio.net) [14] 

Nova Hierosolyma [15]