Magneettimedia
YlivieskaLahtiOulu
Tänään on: 20.05.2013
  • Etusivu
  • Lukijat
    • Jakelupalaute
    • Kysy lakimieheltä
    • Mielipidekirjoitus
    • Lukijan kuva
  • Arkisto
  • Magneettimedia
    • Sivukartta
    • Ilmoitusmyynti
      • Mediakortti
      • Verkkomedia

Login

Aihealueet

  • Autoilu ja tekniikka
  • Ei kategoriaa
  • Historia
  • Kolumnit
  • Koti
  • Kysy lakimieheltä
  • Lukijan palsta
  • Talous
  • Terveys ja hyvinvointi
  • Uutiset
  • Vapaa-aika
  • Videot
  • Yhteiskunta

NÄKÖISLEHTI

Ylivieska | Oulu | Lahti

Arkisto

Mausteiset ruoat pelastavat sydäntaudeilta

Artikkeli katsottu 520 kertaa,  Anthony Gucciardi, Natural Society, 05.07.2012 Tulosta

Mausteiset ruoat pelastavat sydäntaudeilta

Mausteiset ruoat, joihin on lisätty tuoreita yrttejä tai pippureita, auttavat ehkäisemään sydänsairauksia, jotka ovat länsimaissa eniten ihmisiä tappava sairauden muoto.

Ruoan tulisuutta lisäävien yhdisteiden on todettu parantavan verisuonien ja sydämen terveyttä mm. kolesterolia säätelemällä ja verisuonia hoitamalla.

Kiinan Hong Kongin yliopistossa suoritettiin tutkimus, jossa hamstereille syötettiin kolesterolia nostavaa ruokaa ja testattiin chilipippureista löytyvien kapsaisinoidien terveysvaikutuksia. Puolet hamstereista oli verrokkiryhmänä ja toiselle puolelle syötettiin eri pitoisuuksia kapsaisiinia. Tutkimuksessa todettiin kapsaisiinin tehostavan kolesterolin pilkkoutumista ja sen poistumista elimistöstä. Kapsaisinoidit myös estävät verisuonia supistavan geenin toimintaa ja parantavat siten verenkiertoa ja lihakset pysyvät rennompina.

Tutkimusta johtanut tohtori Zhen-Yu Chen kertoo tutkimuksen tavoitteista: ”Olemme ensimmäisten joukossa tutkimassa chilin kapsaisinoidien terveysvaikutuksia sydän- ja verisuonitauteihin sekä geenien toimintaan. Tutkimuksemme on vahvistanut ja laajentanut paljon tietoamme chilien sydäntauteja parantavista ominaisuuksista. Meillä on nyt paljon syvempi ja tarkempi ymmärrys kapsaisinoidien vaikutuksista geeneihin ja muihin kolesteroliin ja verisuoniin vaikuttaviin mekanismeihin.”

Kapsaisinoidit voivat olla tehokas tapa hoitaa sydänsairauksia luonnon menetelmillä, mutta kannattaa olla varovainen tulisten lajikkeiden kanssa. Vähemmän tulisia mausteita ja yrttejä voi syödä mielin määrin ja esimerkiksi inkivääri, kaneli ja maustekurkuma ovat hyödyllisiä mausteita, joita voi käyttää päivittäisessä ruoanlaitossa. Sydämen terveyden ja tasapainoisen yleisterveyden kannalta on parasta poistaa ruokavaliosta haitalliset lisäaineet ja vaaralliset kemikaalit ja lisätä luonnollisia terveyttä edistäviä raaka-aineita.

Alkuperäinen artikkeli: http://naturalsociety.com/spicy-foods-prevent-number-one-cause-of-death-heart-disease/

Aiheeseen liittyvät jutut:

  1. Gm-ruoat pannaan allergikkojen lautasilta
  2. Rasvahypoteesi- suuri raha – dementia

Arvostele artikkeli:


HuonoVälttäväIhan okHyväLoistava! (57 pistettä, 12 ääntä)
Loading ... Loading ...


Terveys ja hyvinvointi kapsaisinoidi, mausteet, ruoka

Uusimmat

  • Historiallinen tapaus: 9/11-totuusliikkeen todisteet oikeudessa
  • Walesin tuhkarokkoepidemian suurin ryhmä ovat 10 – 18-vuotiaat lapset
  • Brittien tuhkarokkohuijaus Walesissa: 8 varmistettu ja 302 ”väärää diagnoosia”
  • Miksi useimmat dieetit epäonnistuvat
  • Epäillyn oikeus avustajaan esitutkinnassa

Uusimmat kommentit

  • Kari Luoto: Historiallinen tapaus: 9/11-totuusliikkeen todisteet oikeudessa
  • Kari Luoto: Historiallinen tapaus: 9/11-totuusliikkeen todisteet oikeudessa
  • Jussi: Historiallinen tapaus: 9/11-totuusliikkeen todisteet oikeudessa
  • Jussi: Historiallinen tapaus: 9/11-totuusliikkeen todisteet oikeudessa
  • Jussi: Historiallinen tapaus: 9/11-totuusliikkeen todisteet oikeudessa

Aihealueen muut jutut

  • Brittien tuhkarokkohuijaus Walesissa: 8 varmistettu ja 302 ”väärää diagnoosia” ~ Terveys ja hyvinvointi 16 May, at 08 : 35 AM
  • Miksi useimmat dieetit epäonnistuvat ~ Terveys ja hyvinvointi 16 May, at 08 : 25 AM

Yksi kommentti


  1. Ruisleipä laihduttaa, 10 kuukausia sitten Vastaa

    Sekö kolesteroli on MM:n mukaan sittenkin paha, jota on säännösteltävä ?

    Tykkää: Thumb up 3 Thumb down 4


Jätä vastaus

Napsauta peruuttaaksesi vastauksen.

Aihealueet

Kolumnit

Koti

Talous

Terveys ja hyvinvointi

Uutiset

Vapaa-aika

Yhteiskunta

Valikko

Etusivu

Palaute

Arkisto

Ilmoitusmyynti

Käyttöehdot

© 2012 Magneettimedia. Kaikki oikeudet pidätetään.